Skriver av mig lite
Sitter i skolan och det är 45 min tills en 3,5 timmars lektion börjar. Min senaste lektion slutade halv tolv och min add-medicin tog slut ungefär en timme senare.
Sitter och kämpar för att orka stanna kvar på den sega lektionen som jag ska ha snart. Dock så vill jag verkligen gå hem. Jag är rastlös och har massor av saker att göra men ingenting jag kan ta tag i och börja med.
Jag hatar det här. Vill bara hem hem hem men jag har ändå inget att göra hemma så blir väl att jag lägger mig och sover för att jag inte orkar ta tag i något. Jag ska få börja med Concerta på onsdag dock så kanske blir det en förbättring snart.
Jag är helt slut och jag har bara haft en lektion idag. Det låter överallt i skolan och jag blir galen på att det är människor överallt. Jag vill göra något kul men jag orkar inte det. Så jag sitter här nu och funderar på om jag ska ha tråkigt hemma och få tillbaks lite energi eller om jag ska stanna kvar och inte få någonting gjort på Svenskan.
Jag har så mycket att göra att det blir kaos och så vet jag inte vad jag ska välja av alla sakerna så blir det att jag sitter och stirrar in i en vägg istället. Men jag har så mycket frånvaro redan och ba ååh beslutsångest.
Tänk om jag kunde få ett schema som var anpassat efter mig så kanske jag kunde få åtminstone någorlunda betyg..
Medarbetare på bildredigering! :)
Blä, varit där, gå på lektionen är mitt råd, hur tråkigt det än är. Alltid fastnar något och om inte annat så ser det bra ut om du är där.
Jag brukade lyssna på musik när jag väl gick på lektioner och klottrade ner mina anteckningsblock så till den milda grad att man inte ens såg de få noteringar jag gjort.
Hade jag gått i skolan idag hade jag typ spelat in lektionerna, eller fotat tavlan för att kanske kanske kunna ha nytta av det sedan.
Stanna kvar, gör det inte till en vana att fly ifrån det som är jobbigt. Kämpa dig igenom det och när det väl blir en vana att inte gå hem för tidigt kommer det kännas lättare. Då ser man det inte som ett alternativ att skolka längre, utan kan fokusera mer på skolan.
Jag har skolkat väldigt mycket under min skoltid, men till slut så tog jag tag i mig själv, skaffade mig en arbetsmoral och var där trotys att jag inget hellre ville än gå hem.
Jobbat hårt på min arbetsmoral, och den har jag blivit hjälpt mycket av numera.
Jo alltså jag försöker ju men så jobbigt att gå till fem nästan varje dag. Jag klarar inte att vara så länge i skolan och speciellt inte när min medicin tar slut precis efter lunch. Men jag försöker för det mesta hålla ut och det är ju lättare att jag på vissa eftermiddagar har praktiska ämnen såsom foto eller film där jag inte behöver koncentrera mig på samma sätt såsom i Svenskan.
Jag stannade kvar tills lektionen började. Men när jag kom in sjönk modet direkt. Folk pratade jättehögt och kastade chipspåsar till varandra och jag kunde inte koncentrera mig på vad läraren sa. Han fick upprepa ett antal gånger för mig eftersom jag blev så störd av de andra eleverna. Lol och man tror ju folk ska vara lite ordentliga sista terminen på gymnasiet.
I alla fall så tog läraren bara närvaro och sen gick han för han hade en annan lektion att ta hand om så då åkte jag hem.
Jag har svårt o jobba själv utan lärare och speciellt när folk inte är tysta. Helt knäpptyst klarar jag dock inte heller av haha. Håltimmar är inte min starka grej.
Jag skulle hellre behöva börja tidigt och sluta efter lunch vid typ 2. Har jag en egen lärare med så skulle jag få sååå mycket gjort. Men nu är inte läget så och då blir det ju tyvärr att jag skolkar ibland för att jag verkligen inte orkar. Sen blir det ju jättejobbigt när jag har sjukt med ångest och så. Men äntligen fått lite nya mediciner och så en kommer ju ta ett tag innan de ställt in sig och tills jag har börjat äta alla.
Medarbetare på bildredigering! :)