Musiksmak
Vilken slags musik gillar du?
(Skriv gärna vad du har för diagnos också, eller vilken du misstänker.)

Jazz, blues och country 
ADHD/Aspergers
Allt annat låter bara som ett enda vrålande i mina öron!
Engelsk punk från 70-80-talet och trallpunk är det som jag lyssnar mest på. Favoriterna just nu är Charta 77, The Clash och Rancid.
Gillar också endel pop, Don McLean, The Beatles.. Men även nyare typ Marit Bergman Ally Kerr.
Lyssnar endel på black och power metal också..
Jag är ingen allätare, definitivt inte, men jag gillar endel band från olika genres. :)
Har ADHD.

Jag lyssnar på det mesta, det är humörberoende. Men favoritmusik är utan tvekan allt elektroniskt, techno, synth etc… Och förtsås gärna 70-tals tysk schlager i lagom marschtakt!
Jag har ADHD.
(och jag vet att jag låter som om jag härmar #1… Det får du stå ut med Fiction
)
#4 Hehe. Det låter som om du har riktigt bra musiksmak! 
All slags gitarrmusik gillar jag - från modern jazz till klassisk. Eric Clapton är min stora favorit; sedan kommer John Williams. Men det finns tiotals - ja säkert hundratals - andra, som är super-njutbara att lyssna till.
Är aspergare, och spelade, åtminstone förr, själv några ackord. Prövade även att försöka lära mig lira klassisk gitarr, vilket jag kanske hade kunnat lyckas rätt bra med, men insåg - jag var då i trettioårsåldern - att jag hade en massa andra intressen, och var inte beredd att offra flera timmar om dan till övande, vilket hade behövts för att bli bra. Men kul var det ändå!
ADHD, gillar musik ur olika genrer, men kanske mest progressiv rock (inte den politiska vispop-grejen) som gamla Genesis, Yes, men även nyare som Drum Theatre, Soundgarden, Racer X…
Därutöver gillar jag melodiös musik med bra texter, oavsett genre. Kollade i bokhyllan vad jag har mest CD av. Kanske representativt. Cat Stevens och Alice in Chains.

Rock, jazz, blues m.m och så ska det helst var mycket gitarr med många långa goa solon.
Har AS+ADHD
Har ADHD, ska utredas om jag har mera. Det återkommer jag om.
O min musik är väldigt mycket efter mitt humör, om jag lyssnar aktivt eller tex om jag ska städa.
Tack vet jag spotify. har olika listor beroende på vad jag behöver och dessutom så söker jag ibland på nya ord tex. och hittar sköna kombinationer på spotify.
Är lättare att säga sådant som jag hatar och där har du dansband.
#1 samma här! :) diagnos AS
#9 Håller givetvis med dig om det där med dansbandsmusik! …Men ibland känner jag som så, att det negativa passerar en gräns, och att man till och med kan gilla det banala. Att ge sig hän åt hjärta och smärta liksom; att förflytta sig i fantasin till något dansgolv ute i provinsen och drömma sig bort med en riktig tryckare…
- Får jag lov!? timmelin 

# Samma här! Långa härliga solon på gitarr :)

Helt egen verkar det som om man jämför med er.. jag lyssnar på Lars Winnerbäck, Thåström, Green Day, Jack Johnson, Apocalyptica..
#14 Jag har lyssnat på Thåström och Green Day en gång i tiden när jag höll mig till punk. 
klart du får får varulv 
men vi kan välja tex winnerbäck då istället.
För han gillar jag.
Jag är en allätare. Jag tycker mycket om de flesta sorters metal (Cradle of Filth, Amon Amarth med mera), jag tycker om hardcore och emo, fast jag lyssnar inte så mycket på det. Jag gillar alternativrock/new american rock (Blink 182, Sum 41 med mera).
Jag tycker dessutom mycket om new age, och lugna melankoliska låtar som ex. Metallica - Fade to black.
En del ballader av tjejer tycker jag också om. Som Sarah Mclachlan - Angel.
Instrumental musik gillar jag också mycket. Väldigt mycket. Och filmmusik, som då i och för sig ofta är instrumental.
Irländsk musik gillar jag, och säckpipor. Och så älskar jag "medeltidsmusik" i brist på bättre ord. Sån musik som finns i exempelvis filmen Tristan + Isolde.
Och så gillar jag klassisk musik.
Oj, svår fråga… Jag kan lyssna på det mesta NÄSTAN… men ändå inte. Det är svårt att förklara: Men det beror på vilket humör jag är! Snabb musik vid bra humör t.ex
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#17 Filmmusik - det gillar även jag! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#16 Nåt sånt här då?

Glömde ju Flogging Molly=)
Engelsk folkmusik, Klassisk och Keltisk.
AS, ADHD, Narkolepsi.
Ja varulv. sådant är skönt att dansa till.
rör på mig redan 
Jag älskar snabb hård elektronisk musik…helst ska den va på 180 Bpm + 😂
Hardcore är favoriten men hardstyle, hardtrance och trance går hem också :)
Älskar och gå på fester med hård elektronisk musik för blir av med så mycket av min överskottsenergi jag har jämt.
adhd