Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedlemspresentationer
Läst 1819 ggr
Mymlan
2007-09-12 17:50
0

Men se...

Det fanns även en sida för oss med bokstavsdiagnoser..

Jag är en tjej på snart 40 år *gammal tant* *S*

Jag har diagnosen ADHD med autism liknelse fick diagnosen för snart 1 år sedan. Slåss mot mina demoner, socker/cola beroende, min fetma, självkänsla *kanske hänger ihop med bokstavsdiagnos detta med självkänsla*.

Har inget socialt liv att tala om. Jag lever med mina djur, går på utställning med hamstrar, gerbiler FAST jag tycker det är jobbigt med mkt folk runt mig. Blir så enormt trött i huvudet av alla synintryck alla ljud. Ingen som har ett filter man kan stoppa in i öronen? *S*

Lever även inneboende med ex sambo vilket är rent kaos *tror även han har bokstavsdiagnos men han vill ej testa sig, upp till han*

Livet är lite väl jobbigt just nu. Ang mitt skrivande så står det lite om det i min press.. Då jag antar ngn kan reagera på mitt skrivande emellanåt.

Jag har även att jag kan upprepa sådant jag redan sagt, tänker ej på att jag gör det *i tal*

Har även svårt att förklara ngt det tar lite tid innan jag kommer dit, andra förklarar ju en sak på ett nafs. *kanske har med bokstavsdiagnos att göra*

Min dotter som är 12 år har drag av ADHD. Min son som är 18 år snart om ngra dagar har ngt men ej utredd än och kanske inte är ngt av dessa diagnoser han har.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Niklas
2007-09-12 18:18
0

Välkommen hit! 

Vad trevligt att du berättar om dig själv så här. Socker- och colaberoende är ganska vanligt, vilket är sorgligt för just socker har bevisat förstärkande drag på personer med ADHD.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mymlan
2007-09-12 18:20
0

#1 Jag har svårt att sluta inte just nu då jag mår så uselt.. Har precis börjat med Concerta håller på ställs in, tar just nu 2 st 36 mg/dag. Måste säga när märker man att dessa hjälper? jag märker ingen skillnad.

Cattis
2007-09-12 18:33
0

#0 Ditt Coca Cola beroende har förmodligen från början mkt lite med sockerberoende att göra. Personer med ex ADHD har bist på ämnet dopamin i hjärnan, och med hjälp av Coca Cola så självmedicinerar man och får en liknande effekt som av dopaminet. Därför är det jättevanligt att de som har exempelvis ADHD är beroende av just Coca Cola.

#2 Om medicinen hjälper borde du märka skillnad redan efter ett par dagar.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Mymlan
2007-09-12 18:41
0

#3 Började med 1 tablett på 18 mg, det ökade sedan till 2 st 18 mg tabletter. Nu tar jag 2 st 36 mg och jag märker ej ngn skillnad.

Så hur ska jag märka skillnaden? vad ska jag se skillnad på? fråga den jag är inneboende med är ingen ide för han ljuger som en häst galopperar så hans ord litar jag ej på.

Cattis
2007-09-12 18:43
0

#4 Du borde bli piggare, känna en markant skillnad i vakenhet/fokus, känna dig motiverad.

Men det kommer också ofta en period snart efter början medmedicin då man kan åka neri en ganska djup, men lyckligtvis kortvarig, depression.

Men kanske är Concerta inte rätt medicin för dig. Be din läkare om att få prova ngt annat om den inte hjälper.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Mymlan
2007-09-12 18:50
0

#4 Ska be om det se om jag märker skillnad.

Milla
2007-09-12 19:34
0

min son går också på Concerta 36mg och vi märkte skillnad redan efter en dag, det var en helt annan person.

Han blev så lugn och kan koncentrera sig på ett helt annat sätt. SJälv säger han att han inte blir lika arg längre.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Niklas
2007-09-12 20:19
0

Finns det inte en högstados på 56 mg för Concerta? Kanske är det i så fall den du behöver.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mymlan
2007-09-12 20:25
0

#8 Jag äter idag 2 st som är 36 mg/st Kanske han min läkare vill testa den högsta dosen 2 st på 56 mg.. Vi får se.