Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 865 ggr
[reunion]
0

funktionsnedsättning och framtid

Är det någon här som har lyckats vända livet helt?

Alltså gått från ett liv med kaos i huvudet med ständig ångest, stress,oro till ett harmoniskt,lugn liv där vardagssysslor bara flyter på  och du känner att du är nöjd med livet ? Nu menar jag inte att livet innan va lite småtråkigt utan att livet kändes som ett helvete, där livet inte kändes värt att leva och meningslösheten och tomheten följde med en hela tiden. och jag menar inte heller från en kort tids depression utan att hela ens liv i stort sätt präglats av dessa känslor.

Någon som har några tips att dela från dens resa till ett mer harmoniskt liv.

[Torpedtass]
3

Jag kanske är fel person att svara på detta då jag inte har någon bokstavsdiagnos men jag har 6 obotliga sjukdomar och är rullstolsburen, med det kommer en stor skopa depression, stress och ångest.

Jag har gått från att vara en person som legat inne under tvångsvård på psykiatrin till en person som inte längre behöver psykiatrins vård. Jag lyckades med detta genom att börja läsa om Feng Shui, Personlig Utveckling, Mindfulness och tog in Meditation samt Yoga i mitt liv på regelbunden basis. Det tog mig 5 år men jag lyckades och i samma veva utvecklades jag som person och lärde känna mig själv väldigt mycket, mitt drivmedel var min vilja till förändring.