Frågan om medicin
Hej på er
Ny i denna gruppen, kvinna på 47.
Har nyss gått in i ett nytt förhållande, där vars son på 13 år går på Medikinet 20 mg kapslar med modifierad frisättning. Han er diagnosierad sedan 4 år tillbaka. Har en fråga kring det hela. Hur tar ni Medikinet? Han vill inte ta sin medicin på helgerna, för då vill han vara sig själv. Vilket jag kan köpa på ett sätt. Men funkar Medikinet att ta bara "vissa" dagar (skoldagar), eller ger dom ngn form för abstinens/ändrat mående när man bryter behandlingen varje helg? Hans humör och sinne är helt klart mer påtagligt under helgerna, och han kan inte diskuteras med.
Sedan är jag ny i detta och behöver lära mig en hel del inser jag. Så några bra tips och information om vart läsa om ADHD mottagas gärna.
Tack på förhand
Det går utmärkt att ta den på vardagarna bara. Det gör min son också. Det är vanligt att man känner sig tråkig när man tar medicin. Jag skippar också medicinen när jag känner att jag vill vara mera kreativ och "underhållande". Många av musiker med ADHD skippar medicinen när de ska skriva låtar eller saknar kreativiteten. För barnen är det ju ofta en skolmedicin. Däremot om man är utan medicin i veckor bör man nog trappa upp medicinen som från början. Www.attention-riks.se Googla på ADHD. Självhjälp på vägen är en bra sida. Underbara ADHD har bra info. Bloggar: www.cattastroph.blogg.se
www.cattastroph.blogg.se