Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1171 ggr
Anonym
Anonym
2015-04-28 22:44
0

ADHD

Snälla hjälp mig jag förlorar allt jag har genom mina impulser.

Jag säger nästan allt jag tänker, innan jag hinner stoppa tillbaks orden i mun, jag sårar människor och det slutar upp med att jag står ensam kvar. Jag vet inte hur lång min blockeringslista är på facebook, kan inte räkna längre. Jag kan stå och skrika med tanten på konsum, eller bråka med en bekant eller min närmaste vän eller till och med min sambo. Jag tär sönder varenda relation med mina ilskna utbrott, mitt impulsiva ord-bajseri.

Jag vet att detta låter som ett "tyck synd om mig inlägg" men jag orkar seriöst inte mer, jag kommer stå ensam kvar till slut. Jag vet inte om jag någonsin kommer passa in eller kunna göra en annan människa glad igen.

Jag bara förstör..

/ARG tjej.

Tjeja
2015-04-28 22:47
0

Jobbigt det låter.

Har du någon medicinering för din ADHD?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anonym
Anonym
2015-04-28 22:54
0

#1 ingen medecinering, medecinerades som yngre då jag hade som mest kraftiga utbrott kunde skrika varje dag då.. och slåss utan anledning, dem lugnande medecinerna dämpade den värsta ångesten!

AnneN
2015-04-28 22:58
0

Skulle råda dig att söka hjälp både genom terapi (finns många olika alternativ) och ev medicinering.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tjeja
2015-04-30 18:57
0

Har du fått prova någon centralstimulantia då?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lakeside
2015-05-03 00:10
0

Missförstå mig inte men är det enbart ADHD du har eller något annat också? Ja, säga vad man tänker måste man tyvärr träna på för att få det att fungera med det sociala. Men, är man rak som person blir, i alla fall jag, även av med dem som inte är riktiga vänner och de som är kvar är också de som är värda att ha kvar. Min bild är att en del går runt och har "vänner" där allt bara är falskt och alla bara snackar skit om varandra och vad är det att ha egentligen? Är man mer rak så kommer ju saker upp till ytan och det visar sig vilka folk egentligen är, även om det såklart inte alltid är en fördel. Det är ju bra att undvika att vara elak mot folk med flit. Jag tror du skulle kunna ha hjälp av att lära dig känna igen signaler och situationer där du blir upprörd. Även om det kommer plötsligt så går det att hitta varningssignaler ändå. Sen inte trycka bort det utan acceptera och säga till andra att nu är jag arg. Jag brukar i värsta fall stänga in mig tills jag är redo att prata för att inte säga en massa jag ångrar. Min sambo har fått ta en del men nu vet han också hur jag är och låter det vara i hettans ögonblick så länge jag inte börjar bli elak. På så sätt har mina utbrott blivit mer konstruktiva och tack vare att han accepterar att jag är så och att jag gör mitt bästa för att hantera det så känner jag att jag kan vara den jag är. Jag tror mycket handlar om att acceptera och vara ödmjuk mot sig själv. Man är ju som man är och det måste man få vara också.