Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: medlemspresentationer
Läst 972 ggr
[LenaB]
0

Hej på er jag är ny här!

Jag ville bara presentera mig lite. Jag är mamma till tre barn varav två har ADHD. Jag är 43 år. Livet är ju väldigt upp och ner när man har bokstavsbarn och just nu är det katastrof igen. Det som är värst ibland är det att man inte kan lita på dem. När jag tror att äntligen så börjar de förstå och kan sköta sig. Sedan kommer dråpslaget! Så var det ju inte alls. Då har de gått bakom ryggen igen och nu känns det som jag aldrig kommer att kunna lita på dem i dessa viktiga saker. Jag vet att man måste hantera dessa barn lite anorlunda. Tydlighet, fyrkantighet  tex. Jag gör allt detta men det känns som att vi inte talar samma språk. Suck….vad gör man??? Ojsan, det blev mer än en presentation….!

Mimmi

Alexej
0

Det är jobbigt med barn, med eller utan ADHD. För man har de 24 timmar om dagen plus ansvaret att uppfostra de rätt. Det är mer än vad många klarar av. Kan bara rekommendar att söka så mycket bra hjälp som möjligt! Tröstekramar Alexandra

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Niklas
0

#0: Hur gamla är dina barn?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[LenaB]
0

Hej.

Niklas: De är 12 och 15 år.

Cattis
0

#0 Har du lust att berätta ngt exempel på vad de ljuger om?

Min äldsta dotter ljuger reflexmässigt om det mesta numera. Ibland ser man hur hon själv hajar till, att det var onödigt. Jag blir så förbannad, ledsen och besviken. Jag vet att det hör till, men det är likväl skitjobbigt!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

Hej välkommen hit!

Har en 15 årig son med ADHD som ljuger om nästan allt.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Citronmeliss
0

Vill också säga välkommen!

Har en son som är ärlig även då man helst skulle önska att han inte var det! Men samme son har en alternativ tolkning av verkligheten ibland…ofta!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Niklas
0

Man skulle vilja visa dem att belöningen är större om man håller sig till sanningen, för så är det alltid på längre sikt.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[LenaB]
0

Tack för ert vänliga bemötande.

Ja, det är lögner och halvsanningar men det har änå blivit mycket bättre än vad det var för några år sedan. Det som är jäkligast är nog det att man kan ta dem med fingrarna i syltburken och ändå blånekar de. Ett tag trodde jag att det var jag som var knäpp. Jag började tvivla starkt på mig själv.

Lena

Katarinaf
0

Hej och välkommen , jag har oxå en son med ADHD, han har varit mera som emil i lönneberga, han vill så väl och det blev så fel,men ljugit har jag inte kommit på att han skulle göra eller ha gjort han är snart om en månad 18 år och nu bor han själv i en studielägenhet och allt går bra för honom. Så ge inte upp det blir bättre med åren det blir nog en bra karl av din son med skall du se ,lycka till