Vad jobbar ni med?
Lite nyfiken, vad jobbar ni med?
Jag går på gymnasiet. Men skulle villja jobba med design. Sen ska jag ha ett litet stuteri vid sidan om jobbet *ler*

Kyrkvaktmästare. Det är väldigt flexibelt, så det går utmärkt att kombinera med mitt hästintresse.
Jag är fotograf.
#0: Vilken typ av design är det du vill jobba med?
Vänliga hälsningar
Niklas
#2 Jag vet inte riktigt, men typ reklam loggor å sånt låter roligt! Gillar att redigera bilder å så.
Jag jobbar som personlig assistent.

För tillfället jobbar jag på dagis / eftis som barnskötare, sen jobbar jag som familjearbetare(stödperson i familj) jag är utbildad assistent och skall söka till nyår ett jobb här på dagis som assistent + att jag har egen firma som jag ger Taktil Stimulering och kostrådgivning, jag har oxå barn som kommer med olika inlärnings svårigheter som jag hjälper
Statsanställd sjukpensionär…Med en utbildning som psyksköterska och möbelsnickare i botten.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alldeles sjukskriven men anställd på citymail som postutdelare
50% sjukpensinär 50% arbetslös
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag är sjukskriven till 100%.

#9 Som ett tillägg vill jag bara säga att min sjukskrivning är tillfällig, annars studerar jag.
När jag för 20 år sedan kom underfund med att arbete inte är nödvändigt lämnade jag mitt jobb som diversearbetare. Numera lever jag ett lite enklare liv utan lyx och flärd. Jag behöver ingen Mercedes, stort hus eller stuga i Spanien. Tak över huvudet och mat för dagen räcker bra och kräver inget arbete för att uppnås.
# Hur försörjer du dig då? Lite kostar det ju ändå med tak över huvudet och mat för dagen.

Jag jobbar som ledare för en tidning som görs av tjejer och killar med olika funktionshinder. Ett himla kul arbete. Jobbar även på ett gruppboende samt med en tjejgrupp för tjejer med olika funktionshinder, och så läser jag handikappvetenskap.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag är just nu arbetslös för att jag fick ingen förlängning på mitt sjukbidrag pga inga medicinsska själ nog???
Jag har ADHD fick reda på det för c:a 1 år sedan o har Fibromylargi, diabetes mm mm.
Ska på utredning på arbetsrehab o ut på praktik men hela livet känns som SKIT just nu när allt är upp o ner ;-((

#14 Inte medicinska skäl nog?! De är fasen inte kloka. Som de håller på kommer det krylla av folk som har mer än meddicinska skäl nog, då de driver in folk i hemska depressioner. Det var illa nog innan, men om man inte får sinnesro alls, då kan man jag aldrig komma vidare!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#15 Precis vart är vi på väg???
Jag har varit utbränd o var hemma för det i 4år o ADHD, Fibromylargi, diabetes, En ledsjukdom, depression mm mm Inte medicinska själ nog fyyyy f…. för moderaterna.
T om hörde jag att man ska tillbaka till jobbet på typ 2v efter en hjärtinfarkt VA??

#16 Fast i ärlighetens namn är nog sossarna lika skyldiga till detta, det var de som startade utredningen som nu är klar. Moderaterna/alliansen har däremot valt att acceptera resultatet av utredningen, så det är lika illa vilket som. :-)
Läste listan över olika diagnoser/sjukdomar/olyckor i tidningen förra veckan och hur mkt man skulle få vara sjukskriven för olika saker, och det är skrämmande.
/Cattis
Jag har just den kombinationen depression-fibromyalgi-chronosk hepatitis och säkert Borderline eller något liknande och är jätteglad över att vara sjukpensionär. Nu kan jag fixa allt i min egen takt. Jag har så mycket värk ibland att jag aldrig skulle klara en 8-timmars jobb mer.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#15 #16
Detta hör kanske hemma på politik i fokus
Nej, skämt åsido! Visst är även den gamla regeringen delaktig i förändringen av rätten till sjukpenning då de som sagt startade översynen för att få en förändring.
Däremot så får vi väl skylla sittande regering för de konsekvenser som den enskilde drabbas av när det nu genomförs.
Förändrade (läs försämrade) regler både vad gäller sjukskrivning (sjukskrivningslängd, deltidssjukskrivning flera karensdagar osv)..och dessutom indragning i rätten till a-kassa om man efter lång tid som sjukskriven återkommer till arbetsmarknaden. Detta är bara några exempel på försämringar som kommer att försvåra livet ytterligare för en redan svag grupp och som säkert kommer att sparka undan benen på många redan svaga individer!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

#19 Säkerligen. På lång sikt kommer det kosta många kronor mer än dem de tror sig spara in på dessa åtgärder. Så himla kallt och korkat. Men, har man inställningen att alla som inte arbetar är lata eller snyltare - då kan man ju agera så här.
Denna tråd inne på politik skulle troligen mest diskuteras som just fuskande, lathet och snylteri. Titta där inne så ser du tongångarna i tidigare trådar i liknande ämnen. :-)
/Cattis
Jag håller absolut med dig i det du säger Cattis, jag skojade bara om det, men resten är inget att skämta om för det kommer att utsätta människor för omänskligt lidande i många fall, anser jag!

#22 Jag har förbjudit mig själv att delta i diskussionerna där inne. Jag blir bara så förbaskad, till och med bara av att läsa. Det är många som helt saknar verklighetsförankring.
Men ibland smyger jag in o läser, och hetsar upp mig på två röda. Det är lätt att ha åsikter när man aldrig levt i dessa situationer.
/Cattis

#24. Jag klarar inte ens av att läsa där. Vilken planet kommer vissa ifrån?
Jag gör som Annette, avstår helt för att rädda mig själv helt enkelt, annars blir jag galen!

#18 glad o vara sjukpensionär??? hmhmhmhm ja du jag har hört att de oxå ska omprövas av försäkringskassan o ska ut i jobb de oxå så GLAD vet jag ej om man ska vara…. Mig ska de ju ha ut i jobb igen fast jag ej orkar gå vissa dagar mm 
Jepp, jag har också blivit kallad till sådan möte där tanken var att jag skulle ut i arbetslivet igen med hjälp av en ny medicinsk utredning från FKs egna experter och sedan arbetsutredning på 3-5 veckor för att sedan slussas ut i jobb..
Kan dock tillägga att det ej blev så…
Mötet började med en käck och hurtig handläggare som dock under mötets gång började se mer och mer bedrövad ut för att slutligen vara tämligen lågmäld och näst intill mer uppgiven än vad jag själv var när vi två vi tog adjö!

#28 Åh fyyyy va jobbigt!!
Det jobbigaste är ju att om man är på utredning mellan Försäkringskassan o arbetsrehab o att de känner att man inte kan "jobba" o ej får beviljat från Försäkringskassan (för att ej ha medicinska själ nog)så får VI börja gå på socialen för när man INTE kan jobba får man inte stämpla o ej sjukbidrag eller sjukpension så är det där man får pengar o det är = med c:a 3-4000kr mindre i månaden.
Ja, det är så sant… Det är minsann inte lätt att få det hela att gå runt med kraftigt minskade inkomster
i
Det värsta tycker jag är att instrumenten är så trubbiga. En person kan bli bedömd som arbetsoförmögen i ett landsting och helt arbetsför i ett annat, och en FK-läkare kan bedöma personer man aldrig sett bättre än personens egen behandlande läkare. DÄR finns allt skäl att satsa resurser - samma regler överallt och bara läkare/vårdpersonal som vet vad de pratar om. Då skulle de som eventuellt försöker fuska bli hittade och utslängda, och det skulle finnas resurser att ge stöd och dem som behöver det.
Det finns till exempel fortfarande läkare som påstår att fibromyalgi inte finns …

Jag blir som er sååå arg när jag läser om hur människor som själva har VIP kort i vården (som de flesta politiker har) samtidigt kan vara så nedlåtande mot de andra s k gräsrötterna, och TRO att man tycker det är så j…a kul att vara sjuk i själen, och med en trasig kropp, att man fejkar för att få vara hemma! Jag skulle kunna göra (nästan) vad som helst för att kunna fungera som de "vanliga" människorna, och inte vara såå mycket tänkare som jag är, men hur skulle samhället se ut om inte VI ANNORLUNDA fanns? Det skulle definitivt inte vara ett samhälle med någon demokrati i alla fall om ändå alla skulle stöpas i samma mall!!!!!
Är mammaledig för tillfället. Annars arbetar jag på förskola.

Friherre som numera njuter av att bara leva ett lugnt och trivsamt liv.