Svåra att få tag på?
Är riktigt trött på den öpenvårdsmottagning som ska göra min neuropsykiatriska utredning. Det går nämligne inte att få något svar på hur lång tid det kan tänkas ta att få igångutredningen. Till och med min läkare har ringt och försökt… hon skulle bli uppringd men än har ingen kontaktat henne… är det vanligt att dom är hala som tvålar? När väntetiderna redan är vad dom är känns det ännu tyngre att inte ens få reda på hur lång tid det kan tänkas vara kvar.
Hur mycket ska man stå ut med? Är det ett ok sätt att behandla folk på? Och hur i elvete kan dom begära att man ska stå ut med detta närman är så sjuk att man inte klarar av att jobba eller knappt ta hand om sitt vardagliga liv…. finns inte mycket över til att orka tjata och vara efterhängsen på dom då…

Vi fick remiss i mars-06, väntetiden skulle vara ca ett år, vi väntar fortfarande…..

Jo jag fick ju min ettt halvrå senare men min fråga är om det är vanligt att det är helt omöjligt att få tag på någon som vet nått?? och om det kan vara acceptabelt att bli behanlad så
Det kan nog vara så att de är rädda att berätta hur lång väntetiden är just för att den är så lång. Dessutom har många kort tålamod, vilket de förmodligen vet.
Vänliga hälsningar
Niklas
Det är ju hemskt! Själv känner jag mig lyckligt lottad då det "bara" är 2 -3 månadersvänte tid i Landskrona.
Måste även säga att öppenvården här är jättebra, mycket lätta att få kontakt med och dom lyssnar
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#3 det är mycket möjligt men nu har jag väntat ett år så nu vill jag ara veta om det rör sig om ett år til leller om det är på gång snart.. får väl försöka glömma bort det ohc bli glatt överraskad när det dyker upp