Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 2799 ggr
StuteriQveiar
2007-09-16 15:56
0

Trött...

Är det fler som känner som jag? Jag kan bli så fruktansvärt trött, allrahelst då mina barn som också har ADHD är hemma (vlket jag också förmodligen har). Jag kan bli nästan medvetslöst trött, och förmår nästan inte hålla ögonen öppna, utan kan bli trungen att lägga mig en stund…Kan detta vara pga att hjärnkontoret alltid är igång maximalt? Jag är en sån där som drömmer massvis varje natt som jag kommer ihåg, vilket inte gör att jag känner mig utvilad efter en normal natt, trots att jag kanske sovit runt en 8 timmar…

Skulle vara roligt att höra hur ni andra som har ADHD känner det. (Eller om jag är ensam med den typen av, som jag känner det, problematik.)

Mymlan
2007-09-16 16:18
0

Jag är enormt trött, spelar ingen roll om jag sover 6 timmar/dygn eller 12 tim/dygn är likt förbaskat trött. Finns det ingen medicin som kan pigga upp en.. Är så väldigt jobbigt denna trötthet..

Jag har ADHD

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

HannaM
2007-09-16 16:20
0

Troligen ADHD här och har sen jag var 13, är nu 21 varit konstant jättetrött. Kommer inte ihåg när jag var pigg senast, eller i alla fall inte trött. Har fått så många förklaringar, att det handlar om att jag är tonåring, skolan, har för mycket att göra, deppression.. ja.. allt, har inte ens funderat på om det hänger ihop med ADHD… hmm spännande

Niklas
2007-09-16 22:07
0

Hyperaktivitet måste väl leda till trötthet? Jag tycker inte alls att det är konstigt om ni blir trötta. Är det någon av er som tar medicin mot ADHD?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mymlan
2007-09-16 22:11
0

Jag tar Concerta..

StuteriQveiar
2007-09-17 00:11
0

Nej, inte ännu, men jag hoppas att jag får göra det så fort jag fått diagnsoen fastställd. Det här med utredning och köer….

HannaM
2007-09-17 01:47
0

Samma som ovan… utredning först.. sen kanske man fåt nått

Cattis
2007-09-17 15:46
0

Trötthet är tyvärr ngt jag tror de flesta lider av mer eller mindre med dessa funktionshinder.

För min del är jag inte fysiskt hyperaktiv, däremot mentalt. Jag behöver ganska många timmar när barnen lagt sig att varva ner innan jag kan sova. O om jag nu skulle lyckas somna, så drömemrj ag också massor varje natt. Som jag vaknar av och måste bearbeta. Det blir sällan någon direkt vila ens då jag sover.
Efter ett antal dagar på detta vis, så brukar jag slockna totalt och sova som en död. Men jag har ganska litet sömnbehov, jag sover inte mkt mer än 4 timmar per natt. Däremot kan jag periodvis behöva sova mkt mer, hela dagar. Särskilt efter att jag varit iväg på ngt och träffat mkt folk, då är jag helt utmattad psykiskt och sover lätt ett helt dygn i sträck om jag får. Tyvärr är det sällan praktiskt möjligt.

Men, då jag äter medicinen så har dessa problem inte alls samma stryka. Då kan jag hålla mig alert även dagtid och jag är ordentligt fokuserad. Utan den får jag absolut inget gjort i tid.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

StuteriQveiar
2007-09-17 16:28
0

#7 Precis! Så känner jag det! Har jag varit iväg och gjort något, viket jag gärna gör, eller varit till läkaren, eller något annat så blir jag jätte trött efteråt, kan vara så i flera dagar, sedan får jag en energikick och kan göra hur mycket som helst. Ibland är man varannandagsmänniska. Får mycket gjort en dag och inget gjort nästa dag. Det är väldigt frusterande!

Milla
2007-09-17 17:13
0

gud detta blir mer och mer glasklart för mig.

SJälv är jag konstant trött, har skyllt på mina mediciner och att jag "bara" går hemma. Jag får inget gjort om dagarna nu när jag är hemma, men när jag har varit ute och jobbat så får jag massor av ork att göra saker hemma.

Är 50% sjukpensionär pga whiplash skada och ska arbetsträna 50%.

Just nu går jag hemma och mår skit rent ut sagt, jag trivs hemma men får såna hemska skuldkänslor av att gå hemma och leva på bidrag.

Jag kan sova en hel del och jag drömmer också massor.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

StuteriQveiar
2007-09-17 17:46
0

Det verkar som att ett aktivt drömmande också är en del av "bokstavssymtomen". Ibland skulle man kunna få göra vad som helst för att slippa drömma, även om det inte är mardrömmar, utan trevliga drömmar där man gör saker som får en att må bra. MEN ATT ALLTID drömma är jättejobbigt. Man har huvudet fyllt av en massa intryck under dagen, och lika fullt under natten, så man får aldrig någon ro…Undrar om sömntabletter hjälper?

ikna
2007-09-17 17:58
0

Att analysera sina drömmar är bra. Man lär sig mycket om sig själv och drömmar som man drömmer om och om igen, brukar försvinna. Det är spännande att drömma och analysera tycker jag!

Cattis
2007-09-17 21:53
0

#10 Det absolut enda som hjälper mig litegrann, är att skriva dagbok. Då blir det på ngt vis som att jag "skriver bort" vad som hänt, och då jag läser igenom det får jag en helt annan syn ofta på vad jag gjort/upplevt/irriterat mig på.

När jag gjort det kan jag i princip "styra" in mig på vad jag skall drömma om den natten. Men jag håller med, det är skitjobbigt att aldrig få ro, att alltid ha huvudet fullt.

/Cattis

Alexej
2007-09-17 22:59
0

Jag märker att jag har 2-1 dagars rytmer. 2 dagar är jag rätt så aktiv och 3.dagen är jag helt slut och sover bara. Ingen kraft alls.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mymlan
2007-09-17 23:02
0

Den jag bor med kallar mig lat djävel då jag bara är så där jätte trött..

Milla
2007-09-17 23:18
0

#12 kan hålla med om att det är lättare att skriva av sig än att prata av sig. Jag gör lite så också, gnäller av mig i min dagbok.

#14 det låter inte alls skoj att du bor med någon som inte har förståelse

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Mymlan
2007-09-17 23:22
0

#15 det är tufft och påfrestande. Mkt av frustrationen tar jag ut i bloggen.. Måste få explodera ngnstans..

Cattis
2007-09-18 01:16
0

#14 Ja, och i hans värld är du kanske snubblande lik de lata.

Han (o de flesta andra) begriper inte att man inte kan, hur man än vill eller försöker.

Och om man kallas för lat jävel, eller alls behandlas så respektlöst som du beskriver i din dagbok - då har man ingen respekt för sig själv som människa alls, och du behöver må ganska bra för att ha ork att bryta ihop och hantera allt detta.
Jättelätt för utomstående att säga, men lämna honom eller spotta upp dig och försök ta hand om dig - trots honom och hans behandling av dig. Låt skiten rinna av dig, för det är inget fel på dig alls. Men det är bara du, och ingen annan, som måste gå igenom alla utredningar och alla tester. Då måste du orka, det är jobbigt nog med folk i ens omgivning som stöttar en!

/Cattis

Mymlan
2007-09-18 01:18
0

#17 Så fort bostad dyker upp så drar jag.

Niklas
2007-09-18 07:44
0

#18: Det tror jag är bra. Lycka till!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Xyrinx
2007-11-26 15:05
0

Jag är ofta medvetslöst trött och kan nog stå upp och sova en stund… men jag vet att det beror på att jag hela tiden måste vara så uppmräksam på allt både för att förstå rätt och göra rätt och att beräkna saker manuellt samt att komma ihåg.. så jag blir lätt trött… döööö trött och kan gå och lägga mig med barnen klockan 8 på kvällen…