D vitamin
Add/as och käkar Concerta och voxra. Denna mörka period är tyvärr inte min period och fick tipset att köpa Puoris d vitamin 10 ug (400IE,) . Tog upp detta med min läkare och hon sa att det inte räckte för det var en väldigt liten dos så hon skrev ut divifarm 800 till mig. Har ätit dessa i en vecka och man måste säkert äta dom en månad innan man märker någon skillnad fast jag känner mig inte piggare alls utan nästan tröttare men det kan vara att solen håller sig borta. Hur lång tid tror ni det tar innan jag känner mig piggare för det kommer jag väl göra?
- Redigerat 2020-10-23 10:36 av Niklas
Som jag skrev i Hälsa så hjälper det inte alltid. Om du redan har bra nivåer av D-vitamin så spelar det förstås ingen roll om man pytsar på ännu mer. Visst har du varit trött länge, åtminstone sen i somras?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ja jag har varit trött ett tag men vet att min diagnos gör att jag blir tröttare
Vad hade du för D-vitamin värde? (Antar de tog blodprov som visa på låga värden?).
Har man NP diagnos så behöver man ett minimum av 75 nmol/l för att signalerna i hjärnan ska funka optimalt. Sen är vår kropp inte speciellt bra på att ta upp de flesta av de D-vitamin tillskott som finns på marknaden (och det som funkar optimalt får man enbart om man verkligen har brist tyvärr).
Har själv fått ordinerat Divisium 2000 IE och dem ska jag ta hela året utom juli och augusti.
Tog samma under en period innan sommaren och sen uppehåll under sommaren och började ta igen i höstas men mina värden låg ändå på samma nivå så får se nästa gång jag tar blodprov om det blivit förändring när jag tagit dem en längre tid.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#0: Var hittar du Puoris D-vitamin i den låga dosen? Den jag har är betydligt starkare:
» Köp Puori D3 D-vitamin 120 kapslar på apotea.se
62,5 mikrogram och 2500 IE.
Googlade på nätet. Men min läkare skrev även ut 800 så jag ska ta båda Hur mycket kan man ta utan att det blir för mycket?
Jag kanske skulle kunna testa 2 st 800 med 1 st 400🤔
Jag tar 2 tabletter á 2500 IE varje dag.