Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketteradhd-addläkemedel-behandlingar
Läst 833 ggr
Silla9
1

Intuniv

Hej! Är nyfiken på era erfarenheter av intuniv. Jag ska ev börja ta den då jag fått ångest eller blivit riktigt deppig av de mediciner jag provat hittills. Hoppas ni vill dela med er😊 börjar tappa hoppet på att hitta en medicin som funkar för mig.

• Redigerat 2020-10-23 10:34 av Niklas
urbanpix
0

Hej jag håller på och testar (med min läkares insyn) lite olika preparat. Jag fick min diagnos dec 2019 efter ett helt livs sökande efter vad som inte stämmer. Jag började med Concerta och gick sedan över till Elvanse  och har haft Intuniv 1 mg som tillägg till natten och det hjälpte inte alls..  Jag tycker att Elvanse är mest effektivt så här långt - jag går på maxdos 70 mg och har inga biverkningar alls.. Kanske lyckligt lottad men skulle vilja ha mer effekt av medicinen för jag har ff gruvligt svårt att koncentrera mig och har ff mycket i huvudet som flyger o far men det minskar givetvis med Elvanse.

Svar på din fråga är att Intuniv inte hjälpte överhuvudtaget på mig. Hoppas du hittar fram och får medicin som du slipper biverkningar av. Har du provat Elvanse?

Ananse
0

Har använt den (8mg) sen en lång tid tillbaka i kombination med Elvanse (280mg). Märker egentligen inte nånting alls av vare sig den ena eller den andra.