Blod prov alkohol (S-CDT,disialo)
Hej alla!đș
Togs lite vanliga prover hos psykiatrin nyligen dĂ€r Ă€ven prov pĂ„ alkoholintaget togs (som rutin antar jag?!?) I alla fall provet S-CDT, disialo. Till saken hör att jag över huvud taget inte dricker alkohol och har inte gjort det en endaste gĂ„ng pĂ„ 5-6 Ă„r. ĂndĂ„ visar mitt prov pĂ„ 1 (man ska ligga under 2) detta prov togs Ă€ven för fem Ă„r sedan och visade dĂ„ pĂ„ 0,5âŠ.
Ăr provet vĂ€ldigt osĂ€kert eller varför har det annars stigit trots noll alkohol? Borde man inte ligga pĂ„ 0 i vĂ€rde nĂ€r man inte dricker alkohol alls?!? đ€ NĂ„gon som vet?
Var dig sjÀlv, det finns redan sÄ mÄnga andra.
Vad jag fÄr fram efter lite lÀsning Àr att alkoholintag under veckorna före provet kan ge förhöjda vÀrden, det Àr alltsÄ nÄgot som ska finnas i blodet men som ökar om man dricker alkohol.
Ditt vÀrde Àr alltsÄ helt normalt för nÄgon som inte dricker.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Ska det finnas i blodet Ă€ven om man inte har druckit alkohol?!? đ€ Det har jag i sĂ„ fall missat nĂ€r jag har googlat, dĂ€r emot har jag lĂ€st det du skriver ang alkoholintag veckorna innan provet kan ge förhöjda vĂ€rden.
#0 De tog inte B-PEth? Det Àr ett prov som mÀter alkhol som normalt inte förekommer i kroppen. Den mÀter just alkoholen man druckit.
Detta prov brukar man ta samtidigt med CDT:n.
#2 Eftersom dom texter jag hittade skrev att alkohol kan ge förhöjda vÀrden sÄ betyder det just det, högre Àn normalt. Om det inte var normalt att ha lÄga mÀngder sÄ skulle det inte benÀmnas som förhöjda.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Nej de tog inte B-PEth. De kanske hellre kollar det om det andra överstiger grĂ€nsvĂ€rdet för att spara pengar typ?!?đ€
#4 Ok.đ