Elvanse och vitaminer.
Hej!
Har precis påbörjat min medicinering med Elvanse och undrar ifall någon utav er äter några vitaminer i kombination med den?
Läste ett inlägg häromdagen, just på denna sida men jag hittar det inte nu.
Där beskrev personen varför och vilka vitaminer han/hon åt. Det jag kan minnas var att det handlade om att få bort en del av biverkningarna som verkar komma med denna medicinen. Jag har dock inte stött på några av dessa biverkningar än.
Tänker kanske att det kan vara bra i både förebyggande syfte och för att det nog är bra att få i sig lite vitaminer lixom. Har ett rätt krävande fysiskt jobb och sen familj med barn och hund så jag rör på mig en del. Är i 30+ års åldern också och vill leka lite nyttig känner jag.
Någon som kan tipsa om vilka vitaminer man bör ta i samband med att man äter Elvanse och om man behöver det överhuvudtaget?
Jag åt Ritalin under många år när jag var yngre men slutade. Men på den tiden kommer jag ihåg att jag tuggade magnesium för käkarna.
Vet inte om vissa är bättre än andra med Elvanse. Jag äter multivitamin varje dag.
D vitamin behöver alla, speciellt vinterhalvåret.
Jag äter inte Elvanse. Däremot tar jag bra D3-vitamin och Magnesium. Det gör mig mer alert i huvudet och mindre ryckningar i kroppen när jag ska somna.