Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 482 ggr
Attitydproblem
0

Trött av concerta?

Hej!
Har ADHD och har precis börjat med Concerta (är 30 år och kvinna) och letar mycket på nätet för att försöka få reda på om fler är med om vad jag upplever;
Jag blir bara jättetrött och hungrig - dvs typ exakt tvärtom vad som står ska hända.
Står ju på lägsta dosen dvs 18 mg så kan ju vara att jag behöver större dos, har bara tagit ett par dagar.

Nån annan som vart med om detta vid låg dos/början av Concerta?
Och att det blivit bättre av högre dos? Känns kontraproduktivt att bli helt slö och apatisk även om jag kanske blir lite mer medveten. Kan mest hitta på nätet om att bli trött när concertan gått ut - men min trötthet kommer alltså nån timme efter intag och sitter i under dagen. Ökade aptiten är inte ett jätteproblem, bara konstigt att det är ökad och inte minskad. Nikotin-suget blir också sjukt större.

(Är medveten om att en del kan vara övergående, och har aktiv kontakt med min läkare.)

Maleficum
0

Jag blev extremt trött och orkeslös samt mådde superdåligt när jag testa Conserta. Orka knappt ta mig upp ur sängen och fick sätta mig på varenda bänk jag gick förbi när jag försökte gå promenad med hunden (blev extremt korta promenader).
Jag kunde bara ta dem i tre dagar för det blev värre och värre för varje dag :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Attitydproblem
0

#1: Ah okej tack för svar!
Är du åt det rastlösa/”hyperaktiva” hållet (utan Concerta alltså) eller är du mer passiv/icke hyper i din ADHD? Om det är ok att jag frågar! Tänker typ lite på det att personer med viss hyperaktivitet ofta blir lugna av centralstimulanta och att det är därför man kan bli trött om man har hyperaktiva drag.

Har du testat nån annan centralstimulant medicin som funkat bättre?

Niklas
0

#0: Eftersom det tar tid för kroppen att vänja sig tycker jag du ska vänta med att börja utvärdera medicinen och dosen. Innan kroppen vant sig kan effekterna bli lite alla möjliga.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maleficum
0

#2: Har ADD så inte speciellt hyperaktiv.
Vågade inte prova något annan sort eftersom jag blev så extremt dålig (det satt dessutom i långt tid efter att jag sluta ta medicinen).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Sandrawolf
0

#0: hur har det gått för dig? Jag känner precis samma.. 5:e dagen o idag är de värst med trötthet o hunger.. nyfiken hur det blev för dig??
Svara gärna till min Mail
Sandra.terol@outlook.com

• Redigerat 2022-01-31 13:06 av Sandrawolf
Niklas
0

#5: Ni kanske kan kontakta varandra via privata meddelandefunktionen här på iFokus. Då slipper du ha din mejladress synlig här för all evighet.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning