Ta hjälp av annan mottagning?
Jag har haft problem med långa väntetider, uppföljningar och bokade möten som skjuts upp om och om igen, väntar på möte angående dosjustering som var bokat i oktober. Nu står jag på väntelistan.
Blev trött och bokade möte med en privat psykiatriker som kollade igenom mina journaler och hjälpte mig att ändra medicinering, otroligt ba bemötande.
Kan detta drabba mig då jag antagligen kommer bli kontaktad förr eller senare av min mottagning. Kan den mottagningen kolla mina journaler och dyl från andra stället jag sökt hjälp?
Vad menar du med drabbad?
Det funkar lite olika i Sverige verkar det som. Vissa kliniker kan "se varandras" arbete och vissa inte.
Jag tycker att det skulle vara en stor fördel om alla kunde se allt. Ett mycket säkrare system för patienten.
Det är viktigt att taka om för läkaren man besöker att man eventuellt har fått ändrad medicinering.
/Maria
#0: Vad menar du med drabbad ?
Du har rätt att söka annan läkare eller klinik om din klinik/läkare inte kan hålla vårdgarantin på 3 månader.
#2 De allra flesta avdelningar inom slutenvården kan gå in i journaler från andra vårdcentraler eller avdelningar. Den enda vårdinrättning som man inte kan se hela journalen är Psykiatrisk slutenvård.
- Redigerat 2022-01-07 14:03 av Draken