Forumfråga
Kanske mest en fråga till Niklas.
Jag tycker detta ät ett bra informativt och seriöst forum. Men fattar inte alls hur det är upplagt, därför blir kanske mina inlägg eller svar/kommentarer knepiga. Det står tex att en tråd har 8 kommentarer, men när jag går in på en tråd finns det bara 2 , det finns säkert ett sätt att få en överblick av alla kommentarer eller svar på en tråd som inte jag begriper.
När jag går in kan jag bara se att en fråga har ett svar ( är såklart inloggad) sen får jag försöka gå in på olika vis för att se om jag kan ha tur att råka hitta de andra.
Inte så bra på att läsa och följa med i invecklade instruktioner. Så kan du tipsa om hur jag kan läsa allt i en tråd .
Man får trycka på "visa alla kommentarer", och har du tur då så kommer du till din senast lästa. Eller så får du scrolla lite till där du vill vara. Om det är inlägg i en tråd du läst och det tillkommit kommentarer så visar den bara senaste. Det gör det lätt att missa nytt.
Jag trycker alltid på den plus att jag kollar numren på kommentarerna för att vara säker.
"I'm too old for this shit."
#1: Tack, då ska jag försöka lära mig det. Synd bara att det inte kan vara lika enkelt som andra forum. Kanske skulle man kunna önska sig att det blir enklare med tanke på att de flesta av oss har dåligt tålamod med den diagnos vi lever med. Tänk att bara få trycka på trådstarten och så kommer allt som skrivits där och med möjlighet att trycka på svara på den fråga man vill.
Jag blir osäker på om jag svarar på rött eller att jag kanske svarar på något där trådstartaren gjort ett inlägg jag inte läst som gör att mitt svar blir förvirrande 🙄
men nu vet ni iaf att jag kan ha missat något pga min tekniska begränsning ☺️
#2 Personligen tycker jag att det är en bra tanke men funkar inte så bra i praktiken. Sen vore det väl önskvärt om man kunde välja upplägget lite mer själv också. Om man vill se allt alltid eller ha den där knappen.
"I'm too old for this shit."
Egentligen ska man hamna på första olästa kommentar men en bugg gör att man hamnar lite var som helst i tråden. Det är alltså inte du som inte begriper utan ett fel i kodningen. Niklas & Co jobbar med att fixa detta.
Klicka som sagt på "Visa alla kommentarer" så borde du få upp hela tråden.
(Det kan förstås vara något annat strul också men så har jag förstått det.)
Det går såklart bra att ställa frågorna här med, i synnerhet som du skrev så tydlig rubrik, men egentligen hör de hemma på forumet "Support" 🙂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Det har redan besvarats här ovan, men här är en bild som svar på frågorna.