ADD
Hej! Jag är en 29 årig man som förra året fick diagnosen ADD och har även medicinerat (Elvanse) i snart ett år. Att få diagnosen och börja medicinera har förändrat mitt liv totalt till det bättre då jag helt plötsligt har fått förmågan och energin att ta tag i mitt liv och utföra saker utan problem som tidigare varit svåra hinder då minsta grej man skulle göra kändes som en enorm ansträngning och koncentrationen var mer eller mindre helt obefintlig, om man inte sysslade med något som man är väldigt intresserad av som ni flesta såklart kan relatera till.
Men anledningen varför ja skriver här är att jag är nyfiken på att höra andras upplevelser av dels att få diagnosen men också hur det har påverkat livet, känner ett starkt behov av att diskutera detta då jag inte har någon i familjen eller i vänskapskretsen som har adhd/ ADD och man märker att dom inte riktigt förstår vad jag menar när jag pratar om detta och försöker förklara hur det har förändrat mitt liv. Så hade varit intressant att höra om någon vill dela med sig! :)
#0: Är du säker på att du inte har någon nära anhörig som delar dina egenskaper? Ofta hittar man någon som antagligen skulle kunna få en diagnos men som av olika anledningar har fått livet att fungera och aldrig är utredda.