Personlighetsutredning
Jag undrar till vilken nytta det är att göra en personlighetsutredning?
Själv förstår jag inte vad en sådan utredning skulle göra för skillnad för mig.
Jag är inne i mitt ekorrhjul och har nog väldens mest meningslösa liv…. Ok jag ser till så att det finns kött i butikerna och andra människor kan få mat, men det kan ju egentligen inte vara meningen med livet ? 😂
Jag trycker egentligen det är väldigt meningslöst att leva, vi kommer ju ändå dö tillslut allihopa.. och eftersom jag inte tycker om barn vill jag inte ha några…
Så jag stiger upp på morgonen, går till jobbet ( bor på gården där jag arbetar), kommer hem, går ut med hunden, pysslar med hästarna om jag har ork, äter och går och lägger mig…
Så ser det ut varje vardag
På helgen fixar jag i trädgården, renoverar lite på huset, pysslar med djuren osv.
Varför skulle jag ha nytta av en personlighetsutredning?
Det verkar som du har kontakt med vården eftersom någon föreslagit utredning.
Det kan göra en enorm skillnad så att du kan få rätsida på ditt liv. Detta är förmodligen bara ett steg.
Jag tycker du ska göra detta. Tycker du inte att det verkar intressant?
/Maria
#0: Du kan få verktyg och hjälp att få mer/annan struktur i ditt liv.
Eftersom du uppenbarligen har kontakt med vården, så har de förmodligen sett en anledning att göra en sådan utredning på dig.
Jag tycker du skall ta emot den hjälp du kan få, du är priviligierad. Det är väldigt många som inte får någon hjälp alls, även fast de ber om det.
En personlighetsutredning undersöker om du har några personlighetssyndrom och har egentligen inte med att utreda om din vardag är värdefull eller inte.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2023-07-27 10:26 av Pyttelite
Du har väl sökt dig till psykiatrin av en anledning? En sådan utredning kan vara det som öppnar upp för vidare utredningar och som kan leda till hjälp som förändrar allt till det bättre.
Din vardag är en dröm för många. Men motsatsen till andra.