Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 41 ggr
homesick2018
0

Add och medicin

Hej jag har ADD och har börjat med metylfenidat. Fick ingen effekt i början men ökat dosen till 54 mg och känner nu en enorm skillnad. När jag var omedicinerad var jag väldigt trött och seg hela tiden, hade ingen lust eller motivation till någonting och ville aldrig göra något. Behövde alltid sova efter jobbet. Nu när jag tar medicinen så känner jag mig pigg och alert, utför mitt jobb mycket mer effektivt och klarar av att vara igång längre utan att bli trött, har mindre ångest och känner mig gladare, min hjärna är inte kaos 24/7 och jag känner mig mer harmonisk och behöver inte längre sova på dagen. Har inga biverkningar förutom lite muntorrhet och minskad aptit. Jag känner dock att detta är för bra för att vara sant då jag aldrig har fungerat så bra i vardagen som jag gör nu, och jag är rädd att effekten ska avta. För så blev det när jag tog antidepressiva. Hur har det varit för er, har medicinen varit lika effektiv hela tiden eller har det minskat? Och vad gör man om de slutar fungera?

Advant
0

#0: Tar Elvanse för adhd

men effekten när den är som bäst tror jag avtar efter ett tag eller kroppen blir van vid medicinen, jag pratar säkert ologiskt nu, men då får man nog prata med sin läkare som kanske provar att höjda dosen lite grann, fick göra så med min medicin, den fungerar bäst mot att jag ska kunna koncentrera mig.