Kräva skadestånd?
Som ni kanske har märkt så får jag lite skumma idéer lite hur som helst, och nu är en av dom i farten lite väl mycket.
Jag går iaf i tankarna att kräva skadestånd av kommunen/soc/mina tidigare skolor.
Varför? Ptjaa.. skolorna har ignorerat mina problem och därmed fördröjt diagnosen trots att den jag gick i skolår 1-6 hade kunskaper om autism av alla dess slag (och hade även särskoleverksamhet). Andra skolan gjorde inte ett piss när jag blev mordhotat av diverse människor och slutade gå i skolan (vilket höll i sig i nästan 2 år).
Soc har sänkt mitt självförtroende nå enormt, efter mina besök där. Dom hade läst brev där jag i princip förklarade hur jag tänkte ta livet av mig, men skickade hem mig med "det löser sig". Nej, det har inte löst sig, det blir värre för varje andetag.
Kommunen har ignorerat mig, sedan har dom krånglat med skolskjutsen till min nuvarande och fungerande skola. Dom vägrade först placera mig där, tills vi kontaktade skolverket.
Så ja, under hela min skolgång har jag blivit försummad, förolämpad, mobbad, trackaserad, mordhotad. Och sedan blivit diskriminerad av dom som ska hjälpa oss här i livet, funny.
Nu undrar jag var jag ska vända mig om jag vill kräva skadestånd av någon av dessa, och om det ens kommer gå igenom. Eller ska jag göra på något annat sätt?
I min mening måste man säga ifrån för att dom ska lära sig, annars fortsätter det så. Precis som när en hund tuggar på skorna, säger man inte till så fortsätter det.

Du ska göra en JO-anmälan,begär skadestånd samtidigt.
#1 Kan du förklara lite närmare vad det är för något? 

Det är krångligt,tror det är enklare om du googlar själv!