Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 1830 ggr
Noeli
0

att gräla vettigt...

Jag undrar om ni med ADHD känner igen det här;

att vid gräl går det för fort, personen mittemot verkar ha ord jag inte har, orden stutsar och själv vill jag bara hissa vit flagg och be om time out?! Jo, nog vet jag vikten av att behålla lugnet i gräl. Det är ju bra men….hur gör ni andra? Sitter ni på några tips ni kan dela med er av? Eller är jag ensam om detta??

Niklas
0

Visst känner jag igen det, men jag är inte säker på att det har med just ADHD att göra.

Ett sätt, som jag gillar, men som många tycker illa om, är att skriva ner vad man känner i stället för att skrika det till varandra. Jag gillar det därför att jag kan fundera i lugn och ro vad det är den andra vill, tycker och tänker. Dessutom är jag bättre på att skriva än på att tala.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Cattis
0

#0 Jovisst känner jag igen det där. Men det är oftast min motpart som viftar med vit flagg. Ur min mun kommer ord jag inte ens visste att jag tänkte och mkt snabbare än jag önskar. Jag är grymt värdelös på att gräla vettigt.

Jag kan inte ge några råd i denna fråga alls som du förstår. Oskyldig För när jag är riktigt förbannad, så finns det inget sätt som är rätt. Jag har noll kontroll och triggas av minsta feltramp. Jag har dock blivit bättre och bättre på att lyssna på kritiken (om den framförs då jag inte längre är arg) och försöker numera att lämna rummet/huset då jag känner att jag blir på det humöret.

Med det inte sagt att jag alltid har fel i sak. Flört

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

karinst
0

aha att tjabba med mig leder ingenstans dock jag blir inställd på att ha rätt i alal lägen :/

kan va frustrerande .

mja försöka att gå när grället precis har börjat så slipper det spora ut,fast det är inget jag gör men ändå :p

Gronstedt
0

#2 kunde ha varit jag …