Vad jobbar ni med?
Ni som har bokstavshandikapp, hur försörjer ni er? Går det att ha ett normalt jobb? När ni sökte ev. jobb, berättade ni om ert handikapp då och hur ställde sig arbetsgivaren till det?

Jag kan inte jobba i nuläget. Har en anställning som jag varit sjukskriven från i ett år. Jobbade ett år innan jag totalt bröt ihop. Nu väntar jag på utredningen som ska dunka fast en diagnos och senvar det tal om arbetsförmedlingen rehab. tanken är att jag ska ha någon form av sysselsöättning men som det ser ut nu är detitnegensom trorpå heltid någonsin, får se hur det blir
jobbar inte är 50% sjukpensionär och resten arbetslös
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Maken ( som väntar på utredning ) jobbar på lager med att att plocka och packa saker som säljs via postorder. Han trivs med "löpande band", samma sak varje dag.
Ingen ting
nu efter 3 år så har jag sökt aktivetetsbidrag lr vre heter på FK
det känns bra få svaret i Februari
Jag pluggar (eller ska plugga iaf…) och har socialbidrag just nu.
Har inte jobbat nånting efter att jag fått diagnosen. Innan har jag jobbat helg ett par gånger i stall vilket gick alldeles utmärkt för det mesta (hände en liten olycka en gång, men det hade inte med ASen att göra :P). Har visserligen svårt för det sociala men vi jobbade 2 och 2 på min gamla skola då, så jag skrev helt enkelt upp mig ihop med en kompis båda gångerna så det var inga problem, var bara jag och kompisen där. Tror definitivt att jag skulle klara av stalljobb i övrigt också, sålänge det inte är en jäkla massa folk där och nya saker som händer osv osv… Vilket förstås hindrar för såna stall finns inte antar jag, iaf inte om man vill jobba mer än bara helg :P
Har även sommarjobbat på en minigolfbana ett år, vilket mest förbättrade det sociala för mig när jag fick träna på det så ofta med mycket olika folk, så även det funkade när jag väl vant mig och kommit in i rutinerna.
Delat ut reklam har jag gjort också, det funkade inte alls. Ena gången (13 år var jag då…) skulle jag byta distrikt men hörde aldrig från reklamfirman igen, antar att jag fick sparken :P Andra gången (var väl typ 20 eller nåt skulle jag tro) slutade jag rätt kvickt, det funkade inte alls, dels för att det helt enkelt är ett förbannat dåligt jobb men även för att jag har svårt att få saker gjorda - så det där med att sortera reklamen hände inte förrän i sista sekunden…
Men så ja, nog går det att ha normala jobb… Alla funkar ju olika och i vissa fall kan det anpassas, i vissa fall är det redan så pass omedvetet anpassat att det funkar ändå :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram