Är ny här och gör mitt inträde med en dikt
Hejsan på er alla!
Jag fick ett tips om denna sidan idag så jag var bara tvungen att kika in! Jag är 30 år och bor i dalsland har en son som snart blir 9 år. Han har en grav språkstörning samt stora inlärnings svårigheter och andra "tillgångar" som jag kallar det som gör att de misstänker ADHD. Jag har också en bonusson snart 17 år som också har ADHD. Min sambo är 14 år äldre än mig och han har sagt att han känner igen barnen i sig själv och om ADHD hade "funnits" när han var liten så hade han också fått den diagnosen, istället fick han diagnos -bråkigt barn som inte klarar av skolan…… (ni fattar säkert vad jag menar) PGA att han tycker att han har ett hyfsat bra liv idag har han inte brytt sig om att kolla upp detta,det är ju tur man är som man är om man inte är som man ska, brukar han säga.
Själv känner jag mig nästan lite utanför *ler* eftersom jag då borde anses som normal och vem sjutton vill vara det???? Vara som alla andra,en i mängden. Nej skämt åtsido så har jag brottats och kämpat för att försöka få en vardag som fungerar i familjen och ju mer jag läst,varit på föreläsningar,gått på utbildning och fått råd av andra så tycker jag faktiskt att det fungerar riktigt bra. Men visst är det tufft många gånger och det är då det är skönt att sådana här forum finns.
Jag vill därför tilldela er min dikt som jag skrivit till min son. Kanske kan den även ge er styrka. (om ni gillar den såklart)
**
Jag tänder ett ljus
**
För dig mitt barn ett ljus jag tänder
för att du utstår allt som händer
för att jag håller dig så kär
Tänk så stark du egentligen är
För dig mitt barn ska lågan alltid brinna
min kärlek till dig kommer aldrig att försvinna
Du kämpar även när det är svårt
du skrattar och är glad fast livet kan vara hårt
För dig mitt barn tar glöden aldrig slut
det är för din skull jag orkar att stå ut
Du möter motstånd varje dag
men orkar du så orkar jag
Du står emot smärta och hårda ord
du är min största hjälte på denna jord
För dig mitt barn ett ljus jag tänder
för att du utstår allt som händer

välkommen…. vad fint du skrivit…..det känns in i hjärtat… så jag tror inte du är "normal"…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Wow, vilken entré! Välkommen hit och hoppas att du ska trivas!
Vänliga hälsningar
Niklas
Vilken presentation, vacker dikt!
Välkommen hit till oss, hoppas du ska trivas!
Milla som är havsrosen som du har mailat med från tradera
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Det var verkligen vackra rader.
Så fint du skriver…
MVH/Citronmeliss!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Vist var din dikt både vacker och sann. Men måste vi inte tillsammans kräva att de som drabbats inte skall behöva tåla "smärta och hårda ord". Man kunde ju kräva att personal i skolor skulle ha utbildning nog att mycket tidigt misstänka - och bara misstanken skulle automatiskt göra att man behandlas som om man hade ADHD.
Som jag läst på många ställen: Rätt metod för ADHD-barn är rätt metod för alla - men inte tvärtom. I dagsläget blir ju flertalet barn med ADHD regelrätt mobbade av okunnig skolpersonal.