Fortfarande i kö
Ja.. still going strong.. eller.. ja något åt det hållet. Kontaktade via mitt personliga ombud den öppenvårdsenehet som jag står i kö på för att göra min utredning. Först hittade dom mig inte, höll på att hamna i djup chock.. Dom ringde dock senare på dagen och berättade att ja.. någon gång framåt februari mars någon gång, kanske, men man kan ju inte lova. Det fins ju vissa prioriteringar man måste göra och så vidare. Föräldrar till småbarn går före och liknande.
Så nu är jag dömd till ytterligare någr amånader i ett ingenting. Finns inget som kan göras innan utredningen. Arbetsförmedlingen rehab är det ingen ide att kontakta innan utredningen är klar, mina stödsamtal är indragna för vi kom ingen vart… så.. jag sitter väl här framför skärmen fram tills dess att utredningen sätter igågn, snacka om slöseri med mitt förbannade meningslösa liv
Tjata ofta, men försök att inte hänga upp ditt liv på att utredningen blir gjord.
Vänliga hälsningar
Niklas

Vore lättare att inte hänga upp livet på det om inte vården om inte konstaterat att dom inte kan hjälpa mig mer innan utredningen är gjord. Så tills dess får jag vara hemma, klarar inte av jobb och arbetsförmedlingen rehab ska kontaktas efter att utredningen är klar. Så ja, vården har hängt upp allt på utredningen… suck.. och jag har inte mycket annat liv att komma med
Jag menar bara att eftersom du inte kan påverka tiden mer än genom att tjata mår du nog bäst av att gilla läget och se den dag utredningen börjar som en extra bra dag, i stället för att se alla dagar fram till dess som dåliga dagar. Är du med?
Vänliga hälsningar
Niklas

Hur länge har du fått vänta? Jag har väntat i 2½ år nu och de kan fortfarande inte ge mig ett datum. Går också hemma dagarna i ända, klarar inte jobb, skola. Öppenvården kan inte erbjuda mer hjälp fören efter en utredning. Försökte anmäla dem men vårdgaratin gäller inte utredningar säger dom.

Vårdgarantin gäller inte nej.. Man ska sitta på sin rumpa och göra ingenting och snylta på systemet.. hmm det var väl sånna dom inte vill ha?? Har bara stått i kö i ett och et halvt år så jag ligger väl bra till antar jag.. men fortfarande är det så.. hmm kränkande att vi med psykiska problem inte har rätt till någon form av vårdgaranti. Jag behöver träffa en speciealistläkare, hade det varit för mitt knä och inte för mitt inre så hade det varit tre månder som väntetid enligt vårdgarantin, därefter hade jag kunnat göra nått. Nu får jag sitta här och lägga på mig kilo efter kilo i min ensamhet.

Det finns ett utredningsteam i Örebro tror jag det var. Som jag just nu inte kommer på namnet på. Men där utredder man sig o ens kommun får betala utredningen. Du kan ju kolla upp det, om det tar väldigt lång tid annars.
Vet hur det är. *kram* Just nu kommer jag inte på några bra råd, men förstår att du har det asjobbigt!
Medarbetare på jack russel terrier