Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 1973 ggr
mona43
0

kontakt

Hej! 

Det skulle vara trevligt att få kontakt med andra föräldrar med barn som har autism och Aspbergers syndromGlad eller varför inte någon som har dessa handikapp själv och kan berätta. Jag har två söner, den ene med Aspbergers syndrom, han är 14 år och den andre med autism, han är 12 år. Det skulle också vara trevligt att prata med syskon till Bokstavsfolk och utbyta erfarenheter och tankar, glädje och sorg.Glad

/Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Silenos
0

Jag finns här. Har en dotter på 14 år som har autismdiagnos och två pojkar  ( 12 o 9 ) med Aspergers syndrom.

Blondieisbackagain
0

jag har  Hög fungerande Autism

mvh//karin

mona43
0

Hej Silenos!

Tack för att du svarade! trevligt att prata med flera boksavsfolks föräldrar Glad är lite nyfiken på vilka intressen dina barn har? min son med Aspbergers har specialintressen som varierar enhel del, just nu är det världskartor som gäller, hur ser det ut med kompisar? skola osv?

Mvh Mona

Min hemsida: www.monaper.se

Du får gärna maila mej privat: blomman65@telia.com

"Ingen är felfri"

mona43
0

Hej Blondieisbackagain!

Tack för att du svarade! min yngre son har autism, han är 12 nu men har tufft i skolan, några särskillda vänner har han inte trots att han är en glad och sprallig kille, hans svårighet är att han pratar inte så bra. Är nyfiken på hur du tyckte det var i skolan och vilken hjälp du fick? vilka intressen hade du som barn, och vilka har du nu? vad jobbar du med, har du familj? är sååå nyfiken? man funderar ju endel på vad killarna skall jobba med osv i framtiden Glad 

Mvh Mona

Du får gärna maila mej privat: blomman65@telia.com

Min hemsida: www.monaper.se

"Ingen är felfri"

Blondieisbackagain
0

hejsan

jag kmr att maila dig i stället :)

mvh//karin

mona43
0

Väntar med spänning på mail! Glad

"Ingen är felfri"

Blondieisbackagain
0

Hej förlåt att jag inte ha skickat tidigare men att jag glömde spara din email o fokus haj u legat nere i 2 dar :)

men nu har jag iaf skickat ett mail till dig :)

mvh//karin

mona43
0

Ingen fara, nu har jag fått ditt mail och skall svara snartSkrattande

"Ingen är felfri"

mona43
0

Hur ordnar ni andra det under lov och andra ledigheter? här brukar det bli oroligt, pojkarna skulle nog må bäst av att ha skolan och den strukturen den ger varje dag, svårt att ge den strukturen hemma, vi försöker att ha någon form av rutiner så gott det går, men det är svårt att hitta på någon sysselsättning som de gillar någon längre stund.

mvh Mona

"Ingen är felfri"