Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1611 ggr
Milla
0

Ni som är utredda

och har slutat med antidepressiv medicin, har ni märkt någon skillnad hur ni fungerar och mår?

Jag har lagt ner mina anti och min ångest medicin för ca 2 veckor och nu är jag så i obalans så det är rätt hemskt.

Ena stunden skrattar jag så jag håller på att dö (helt utan anledning) nästa stund tjuter jag som värsta vattenfallet.

Kan detta bero på att jag har slutat med medicinerna?`är det någon som vet?

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Niklas
0

Slutade du tvärt med medicinerna eller har det gått stegvis? I början av en nedtrappning kan jag tänka mig att det är vanligt med olika biverkningar. Kroppen måste ju ställa om sig precis som när man börjar med medicinerna.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Alexej
0

Varför har du lagt av med dina mediciner?

Jag hade en bra läkare (som tyvärr har flyttad) som förklarade mig att många måste ta sina antidepp hela livet. Som en diabetiker måste ta sin insulin.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Milla
0

JA jag trappade ner, att jag la av med medicinerna beror på att dom inte hjälpte mig ett dugg. Just nu mår jag bra och har inte dom där attackerna med skratt och grått längre.

Cattis
0

#3 Hur känns det nu Milla?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Niklas
0

#3: Jag känner igen det där med snabba och många känslosvängningar vid nertrappning.

Det är nog ganska vanligt eftersom antidepressiv medicin förstärker en del känslor och dämpar andra. När kroppen får styra själv efter lång tid kan den väl inte reglera lagom doser i början.

Kände du någon sorts yrsel i kroppen också?

Vänliga hälsningar

Niklas

Milla
0

#4 jo nu är det mest bara neråt och skrattningarna är borta, men jag tänker inte börja med antidep igen.

#5 nej ingen yrsel eller så i kroppen

MsTibbs
0

Mina Zoloft tog slt efter att jag överdoserade med dem, har inte fått nya därefter. Svårt dock att säga om mitt därefter konstiga mående hade alls/bara eller delvis med Zoloften att göra. Jag är ju bra på att svänga i humöret även före jag fick zoloft första gången.

VeronicaOlsson
0

Jag slutade med mina antidepp för 1 ½ vecka sen och samtidigt började jag med Concerta. Det jag känner av är att det stöter i hela kroppen… Det vet jag kommer av att jag slutat med antidepp.. Concertan har inte börjat ge nån effekt eftersom jag trappar upp dem med 18mg per vecka…

Sweetelle
1

varfö slutade du med antideppen innan du var igång med concertan? Jag trodde man kunde ha båda?

sockerrattan
0

Äter både antidepressivtEfexor) och concerta… Har aldrig mått så bra som nu.

Men sluta med Efexorn tror jag inte att jag skulle må nå bra av… både av utsättningssymtomen och att få tillbaka de där djupa dalarna.

Åt tidigare Zoloft vilket inte var någon höjdare!

Mia//

Sweetelle
0

#10 Sockerrattan!

Kan du berätta skillnaden mellan zoloft och Efexor? Jag har gått på zoloften i ca 2,5 år och skulle sen byta till Efexor. Men så såg jag att även den innehöll sertralin (samma som i zoloften) och jag har upplevt att sertralinet har gjort mig lite apatisk/passiv och initiativlös. Så därför började jag inte ta den. Just nu går jag helt utan medicin och jag mår inte direkt sämre men jag mår inte heller bättre.

Så jag har massa efexor hemma, min fråga är alltså hur upplevde du att det förändrades när du bytte till efexor?

(Jag menar alltså inte att jag mår bra… bara att sertralinen tydligen inte funkade så bra för mig)

Niklas
0

#11: Hur länge sen var det du slutade med medicinen? Ofta tar det ett tag innan effekten av antidepressiv medicin försvinner.

Vänliga hälsningar

Niklas

Sweetelle
0

#12 Jag slutade för ca två månader sedan. Alltså helt och hållet, innan dess hade jag haft lite avbrott mellan sertralinen och efexorn som jag åt ett par dagar bara innan jag bestämde mig för att inte ta den heller.