Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterlagar-reglerlss
Läst 1435 ggr
Blondieisbackagain
0

Behöver hjälp.

Ja som rubiken lyder.

jag behöver hjälp med hur jag ska få den hjälpen jag behöver..

ska skriva så kort som möjligt.

Sen jag va 17 så ha jag bara varit hemma då slutade jag på behandlingshemet en skolan. nu är jag 20år :O

de har gått 3 år o jag har inte gjort något o jag orka inte längre jag vill oxså kunan jobba som andra fast jag vet att de kmr ta tid efter som jag har svårt o va bland mkt folk blir nervös lätt tycker de känns obekvämt så jag dra mig helst undan,sen att kunna bo själv för jag märker att de funkar inte o bo hos pappa det är bara bråk o det är jag som ligger bakom bråken efter som att jag mår som jag gör.

i 3 år ha jag inte gjort något o jag mår sämre o sämre.

Lss skulle ha tagit kontakt me mig för ca 1 månad men dom ha ju inte äns gjort de fick hjälp av en kompis som ringde dom o dom lovade att dom skulle skicka ett brev angående ett möte hemma.

jag vet inte äns hur jag ska få den hjälp jag behöver min pappa kan inte sånt o jag o mamma pratar inte längre sen 1 år.

Fick ju avslag av försäkringskassan angående aktivitetsbidrag då dom ansåg att de saknade vissa paper..-.-'

jag har tröttnat på de här ibland är ju tankarna inte så roliga precis.

någon som vet vem o vilka jag ska kontakta för att få hjälp?

lss värkar ju inte direkt vilja hjälpa det ha jag ju märkt. 

//karin

Niklas
0

Jag är inte riktigt säker på vad du menar när du skriver att LSS ska kontakta dig. LSS är en lag. Kan det vara någon på kommunen du menar?

Har du försökt ta kontakt med dem och frågat vad som händer?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Blondieisbackagain
0

oj menar kommunen Generad:P

ne men min kompis har gjort de men jag vet inte mer än så.

men dom hör väll av sig när dom har tid.

//karin

Niklas
0

#2: Ofta går det fortare om man tjatar. Tyvärr.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Blondieisbackagain
0

Ja det är ju sant men jag kan inte förutom skicka mail till dom..

få väll bomba deras e-postlåda :P

Sweetelle
0

Är det till kommunen så skall ju allt registreras när det kommer in. Sen vet jag inte om det är speciellt om det gäller sekretesslagda saker. Men maila och  skicka brev, ring om du kan eller be nån annan ringa. Gör dig omöjlig. Det är enda sättet i den här världen.

Blondieisbackagain
0

jag skulle ringa för läänge sen om jag kunnde men jag gillar inte att prata i telefon blir nervös o då mumlar jag o då har man svårt att förstå va jag säger o de gör allt bara värre.jag har problem att va bland folk har svårt att bestäma osv.

Ne jag har ingen annan som kan pappa kan inte han är inte insatt i det här o mamma pratar jag inte mer sen 1 år.  

jag vill ha hjälp att komma på fötterna igen  jag ha ju aldrig riktigt fått den hjälp jag har behöft från början jag vägrade ju prata om min dignos o de o mamma va ju inte precis den som ville skaffa hjälp hon hade ju massa egna problem att ta hand om.ena hjälp lr hjälp kan man inte kalla de gick på behandlingshem en skolan va 16 gick ca 1 år slutade när ja va 17 o sen des ha jag bara varit hemma är 20

jaah men få se va som händer någon gång så få jag väll hjälp iaf på ett lr annat sätt

//karin

MariannE11
0

vad jobbigt… det jag känner spontant är att du skulle må bra av en som kan stötta dej och hjälpa dej…kan du inte be din pappa att försöka hitta denna människa antingen i er egen bekantskapskrets eller att han kan hjälpa dej att få en via LSS?

själva försöker vi angående min dotter få tag på LSS och dom svarar inte ens på sin telefontid….så jag bävar lite för vad vi kommer att få för hjälp…

jag håller tummarna för dej o hoppas att du får till ditt möte med LSS och får det du behöver… berätta gärna hur det går… hoppas andra kommer med bra tips!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

sockerrattan
0

Vet du om att du har rätt till ett personligt ombud som kan ta tag i saker som du inte klarar själv?

Mia//

Blondieisbackagain
0

men pappa kan inte sånt det är av han som jag om  min bror har fått våra problemer ifrån.

sen har vi inte så mkt kontakt med släkten dom är från pappas sida dom vet ju inget sen så pratar jag knappast med dom.

Hoppasdu få tag i dom:) dom kan ju inte bara igonera folk ..

8# nee de visste jag inte det ända jag vet är att jag har rätt att få hjälp av lss..mendet har gått ca3 år nu börja ju närma mig 4 år nu..

snart är de sommarlov o då är ju dom Lediga o då måste man vänta efter sommarlovet för att få hjälp.

sockerrattan
0

#9 Genom LSS har du genom komunen rätt till personligt ombud.

Mia//

Sweetelle
0

Just nu är det strejk men efter strejken kanske du skall åka till en akut och sitta där tills du får hjälp…

Det var så jag slutligen blev upplockad av systemet efter att ha varit i kontakt med sjukvården åtskilliga gånger har jag först nu blivit tagen på allvar.

Ge dig inte förrän du blir inlagd på psykakuten. Då kanske du kan få hjälp… om du har tur.

Blondieisbackagain
0

Jo det är väll typ ända chansen man får hjälp. jag hade gjort de om jag har någon kan passa mina katter min pappa o syrra dom vägrar sen kan man intel ita på dom dom geri nte katterna mat när odm väll passar…

om man gör något dumt då få dom ju oxså upp ögonen för en right?

hade jag inte haft mina katter lr snarare blondie så hade valt den lätta vägen för länge sen.. 

10# hur gör man för att få en personligt ombud

sockerrattan
0

Man kontaktar Lsshandläggaren i din kommun. Sitter på den sociala omsorgen…

Mia//

Blondieisbackagain
0

oki ska koll upp de

tack

HannaM
0

Eller så ringer man bara det personliga ombudet. Jag hittade både mailadress och telefonnummer på kommunens hemida.