Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1598 ggr
HannaM
2008-05-14 18:18
0

Färdig

Nu är min utredning klar. Jag har varit där fyra gånger. Känns som jag inte ens har börjat. Jag har väntat ett och ett halvt år på ett iqtest? Har inte sett röken av en enda skattningsskala, inte fått fram hur det fungerat (inte fungerat) i mitt liv. Kommer få reda på att jag är lat… jävla skit.

Blondieisbackagain
2008-05-15 00:53
0

woot så foooort Förvånad4 besök bara herregud.

min utredning tog nästan 2år!! o de va mer än 4 besök

sockerrattan
2008-05-15 00:59
0

Jag hade bara tre besök… sedan var det klart!

Mia//

Niklas
2008-05-15 01:49
0

De arbetar på olika sätt på olika ställen och sen beror det nog både på vem som ska utredas och vem det är som utreder. Det är intressant att höra om olika sätt.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sweetelle
2008-05-15 10:20
0

#0 Det låter ju skumt HannaM, men på nåt sätt måste de ju lyckas både bedöma att personer har ADHD, och inte har det via den metoden… frågan är bara hur tillförlitligt det kan bli… Men man år väl hoppas att de på nåt sätt vet hur de skall göra för att tolka. Mycket stor skillnad på din utredning och tex Cattis verkar det som.

Sen känns det absurdt att du skall ha behöva haft det jobbigt i ett och ett halvt år i väntan på fyra träffar… inte riktigt klokt…

#1 Hur gick din utredning till som tog två år Blondie?

Sweetelle
2008-05-15 10:44
0

#0 jag började fundera lite nu… och googlade lite grann och hittade följande:

http://www.lio.se/upload/61328/Utredning%20av%20ADHD%20hos%20vuxna.pdf

Detta gäller i Östergötland, men antar att det borde motsvaras överallt. Finns det möjlighet att de tex använder gamla skattningsformulär sedan tidigare, som du fyllt i i andra sammanhang eller liknande?

Detta är ett citat ur denna .pdf "Som ett exempel kan nämnas att vid Stockholms södra Neuropsykiatriska diagnosteam är den genomsnittliga utredningstiden ca tre månader. "

HannaM
2008-05-15 10:54
0

Fokus har bara varit på den biten med hur jag hanterar problemlösning och uppgifter. Gjorde två eller tre skattningsskalor för ett och ett halvt år sen. That's it. Gjorde en snabb livslinje också nu igår men jag är usel på att prata och beskriva, behöver direkta frågor gärna med svarsalternativ och jag sa det till henne. Hoppas på att det går att dra någon form av slutsatser av det lilla vi gjorde….

Blondieisbackagain
2008-05-15 12:54
0

4# jag va 12 år fick dignosen när jag va 14.vart en massa träffar men att dom träffade mamma mest.

jag kmr facktist inte ihåg mer än att jag fick prata med en tant som ställde o fårgade en massa himmla frågor -.-

sen fick jag göra olika saker tester m.m sen prata med Doktorn.Fylla i en massa paper o allt.

mern än de kmr jag inte ihåg..

Hoppas de löser sig för dig hannaM