Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: läkemedel-behandlingar
Läst 1837 ggr
Sweetelle
0

Sex och piller ;o)

Ni med erfarenhet, hur påverkar mediciner för ADHD, sexlivet? Positivt/negativt/inte alls?

Jag har inte sett någon information om att det skulle göra nån skillnad alls, betyder det att det inte påverkas?

Niklas
0

Utan att veta gissar jag att det påverkas på ungefär samma sätt som resten av livet. Alltså att medicinens effekt även gäller sexlivet.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

HannaM
0

Jag har ingen erfarenhet men hoppas hoppas och hoppas att dom inte har samma effekt som samtliga antidepressiva jag provat haft. Noll sexlust. Så oerhört frustrerande.

Sweetelle
0

Är det ingen med erfarenhet som kan säga nåt?

(puttar eg bara ;o)

Cattis
0

Min erfarenhet är att det absolut inte dämpar lusten som tex antidepressiv medicibn kan göra. Snarare tvärtom. :-)
Inte så att det ökar sexlusten i sig kanske, men ökar intresset snarare för andra och därmed även parnern.

Vet inte hur jag skall förklara…

Och jag vet ju bara hur det funkar med just min medicin såklart.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

mikaelxeriksson
0

Inte alls än så länge. Tyvärr.:-( Men jag har ätit antidepressiva mediciner så länge att det nog är en lång väg tillbaka till ett normalt fungerande sexliv. Vad jag däremot märkt är, att min sociala förmåga börjar fungera lite bättre, så kanske allt annat följer med så småningom.

Sockerbubbla
0

Jag vet inte, tror inte det Skrikandes

[aspie]
0

Det beror nog på vilken sorts medicin man får och hur mycket  en depression eller ångest påverkar en för övrigt. Vet att det finns något som kan höja sexlusten för just smärtpatienter eller de med depression ångest.. Minns tyvärr inte vad dessa piller heter men om jag kommer på det så ska jag meddela detta.