Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 779 ggr
[aspie]
0

Min dagbok

Läs gärna min dagbok. Du får kommentera. Jag skriver mest om mina tankar, funderingar, mitt liv och antecknar inför min NPF utredning. Citerar vad vissa sagt bra m.m. Än så länge har jag inte skrivit så mkt men tror det kommer mer. Det beror helt på hur jag mår.

Niklas
0

Mycket intressant läsning. Jag tror att dina anteckningar om hur du var under din uppväxt kommer att få många att nicka instämmande.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[aspie]
0

TACK GladTror du? Menar du bland de med t.ex ADHD eller de med Aspergers? eller kanske båda? NyfikenGlad

Niklas
0

Jag menar bland båda och även bland oss utan funktionshinder. Även om vi inte samlar på oss tillräckligt med "poäng" för diagnoser tror jag att det är vanligt att vi har en del av de drag som är vanliga. Särskilt om jag går långt tillbaka i tiden kan jag se saker bland det du skriver som jag känner igen.

Vänliga hälsningar

Niklas

[aspie]
0

Niklas!

Menar du att du är "vanlig"?

Hu, det måste vara jättesvårt att ställa diagnos på en med NPF om vanliga känner igen sig i det jag skrev.

Niklas
0

#4: Vanlig och vanlig … det finns nog bara en av mig. :-) Jag menar att jag inte har någon diagnos och att jag knappast skulle få någon om jag blev utredd, men att jag ändå kan känna igen mig i en hel del när jag läser om boksavshandikapp. Gränsen är inte knivskarp.

Vänliga hälsningar

Niklas

Sweetelle
0

Nu måste jag också segla iväg till din sida och läsa…

Sweetelle
0

Jag kände igen mig på mycket, men inte allt. Det är ju din unika kombination. Det jag gissar att Niklas menade när han skrev att många kommer känna igen sig, är att du på nåt sätt lyckas i korta koncisa meningar sammanfatta känslor på ett bra sätt. Då kan man lättare känna igen sig.

En person kanske känner igen sig på två punkter en annan på de flesta men ändå du har på nåt sätt fått med ganska mycket i den texten känns det som.

[aspie]
0

Visst finns det bara en av dig Niklas. Tror du förstår hur jag menar ändåGlad Det är ju också som du skriver, att gränsen är inte knivskarp.

Elva_Hax

Ja vi är ju alla unika i våra egna kombinationer. Jag tror jag förstår hur ni menar nu. Tack!

Jag menade inget illa i det jag skrev innan, Jag förstod bara inte riktigt.. Sorry!Generad

Sweetelle
0

Ingen tror att du menar nåt illa ;o)

Själv uppskattar jag den typen av kommentarer som du skrev: "Niklas! Menar du att du är "vanlig"?"

För mig så låter det bara underbart spontant och helt befriat från det "normala" sociala spelet som gör mig så himla utmattad.

;o)

[aspie]
0

TACK Elva_Hax'

Jag börjar gilla digGlad

Missförstå mig inte nu bara….Generad

Sweetelle
0

Hejsan igen aspie, jag hittade denna sidan och kollade lite mer runt på autismforum, kanske något för dig om du inte redan har varit där och läst!

mvh Elva

[aspie]
0

Hejsan igen ElvaGlad Jätte gulligt av dig att tänka på mig när du såg den sidan. Jag har redan sett den men blev ändå glad av din omtänksamhet.

Jag har tragglat omkring på nätet och läst MASSOR om det mesta som angår Aspergers. Även i böcker. Är dessutom med påtvå olika forum för människor med AS. Förresten finns det folk med ADHD ADD m.m på de sidorna också.

Elva! om du skulle råka på fler sidor så ge mig gärna tips om det ändå. Jag kanske har missat något trots allt.

stor KRAM till dig

/aspie