Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 1082 ggr
HannaM
0

Träningsmotivation

Har sedan ett bra tag haft min Träning på is, eller snarare under isen. Sitter hemma hela dagarna och rör mig mellan sängen, datorn, tvn, kylskåpet och en och annan vända till badrummet. Det tillsammans med antidepressiva har fått mig till en vikt och framförallt en slapphet som jag inte klarar av. Trivs inte alls med mig själv när jag är otränad. Jag har i ett och ett halvt år tänkt ta tag i det här men det har inte gått. Nu behöver jag hjälp och motivation och lite beröm när jag gör något=)

Så jag tänkte att vi kunde använda denna tråd till att hjälpa varandra med glada ord och tips och klapp på axeln när vi ansträngt oss. Tänkte först lägga tråden på Hälsa.ifokus men insåg att jag trivs bättre här och det finns en större förståelse för vilken bedrift det kan vara att bara ta sig ut och gå.

KajsaE
0

Oj! Jag är med! Sen jag slutade med min Träning med sjukgymnasten som coach har jag haft svårt att fortsätta. Jag hade ett drömläge med drömvikt och var på väg att bygga muskler. Kändes som att jag kunde nå  vadsomhelst. Sen tog årskortet slut, och jag hade inte råd med nytt och coachningen med den personen var över.
Han hade ett system där jag skulle rapportera till honom de första 1-3 ggr jag gjorde ett nytt program. Han la upp ett nytt program när jag kände att det gamla blev för invant, typ var 5:e vecka. Nu har jag rasat i motivation och upp i vikt!

Sen såg jag att det finns ett slags "coach" program för mobilen, men det har tydligen inte kommit ut på marknaden än. Provade köpa ett abonnemang, men fick aldrig svar från företaget. Den skulle räkna ut det man tränade i poäng och så skulle man få veta hur man låg träningsmässigt och vad man skulle förbättra. Å så bra tänkte jag - en slags "Lasse-coach" (min sjukgymnast) i mobilen!

Det skulle vara kul att kunna rapportera till någon. Ska försöka beställa den där mobil-coachen också.

mvh Katrin

HannaM
0

Jippi! Idag har jag faktiskt varit jätteduktig. Jag har varit och spelat volleyboll. Inte Träning men jag har i alla fall tagit mig ut och rört på mig.

[aspie]
0

Åh så duktig du är! den enda motion jag får är när jag går med hundarna eller när jag handlar.

jag hämtade en hund till igår så nu är det ett riktigt problem att hålla alla tre koppel så de inte snurrar ihop sig. Räknas det som motion?Glad