Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 966 ggr
[aspie]
2008-07-10 21:54
0

Protestera!!!!!!

Läste i en tråd som fick mig att minnas detta.. SKRIV PÅ!! Det gäller dig och mig..

www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2

[aspie]
2008-07-12 20:09
0

Alltså, är det ingen som är intresserad av att skriva på en protestlista mot att sjuka blir utsatta för hetsjakt???

Eller ni kanske skriver på utan att kommentera?Förvånad

KajsaE
2008-07-12 21:46
0

Jodå, jag har skrivit på också i verkliga livet s a s, kommunal gick ju ut med en protestlista, så detta arbete har pågått hela våren.

[aspie]
2008-07-12 21:51
0

PHU! Skönt att höra Glad

HannaM
2008-07-12 23:02
0

Hmm ledsen, jag orkade faktiskt inte klicka på länken, beskriv gärna vad det är så kanske andra som är lika lata som jag blir engegerade och traskar in där=)

Sweetelle
2008-07-12 23:14
0

Jag kommer inte till nån speciell insamling utan bara till en startsida… vilken är det det skall vara?

[aspie]
2008-07-12 23:15
0

OK Hanna, din tröttisGlad Här kommer info om vad det handlar om…..

**Sjuka och Utförsäkrade skall ha Upprättelse
**
Den nya sjukförsäkrings lagen som trädde i kraft 1 juli innebär att många, många fler kommer att förlora sin sjukpenning eller sin sjukersättning. Den nya lagen innebär att den tidsbegränsade sjukersättningen avskaffas helt och att man endast undantagsvis kan vara sjukskriven mer än 364 dagar. Den innebär också att arbetsförmågan redan efter 6 månader ska prövas mot hela arbetsmarknaden, även om man fortfarande har en anställning.
Vi Oberoende ALAF-förening kräver att:
De senaste åren har alltfler sjuka, trots fortsatt sjukdom, friskförklarats av Försäkringskassan och därmed utförsäkrats från sjukförsäkringen. I vissa fall har de även felaktigt anklagats för fusk.
1. Hela utförsäkrings lagen rivs upp!
2. Cristina Husmark /co KU-anmäls för ministerstyre samt för att man inte remitterade propositionen till lagrådet, samt för vilseledande uttalanden om att inga allvarligt sjuka ska utförsäkras!
3. En sanningskommission tillsätts för att se över hur Försäkringskassans policyändring de senaste 10 åren genomfördes och vilka konsekvenser det fått för de sjuka. Hur många har tagit livet av sig?
4. Vi kräver skadestånd för ekonomiskt lidande, även psykiskt lidande, både direkt till den försäkrade, även avlidna anhöriga och efterlevande samt de försäkrade som har nollats 0 i SIG, har rätt få tillbaka löneutvecklingen.
2008.07-09
Oberoende ALAF - förening ARBETSSKADADES, LÅNGTIDSSJUKAS och FÖRTIDSPENSIONERADES FÖRENING

Vi behöver ditt stöd!

[aspie]
2008-07-12 23:20
0

Elva_Hax

När du kommer till den sidan ska du klicka dig fram till Sjuka och Utförsäkrade skall ha Upprättelse där på höger sida tror jag det är står det "skriv under" Klicka där så ser du var du ska skriva under. jag har svårt att förklara så fråga igen om det behövs

[aspie]
2008-07-21 09:51
0

Det blev ett litet misstag härGenerad Sorry