Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdyslexi-dyskalkyli
Läst 1979 ggr
IaMiaMaria
0

Ny diagnostiserad med dyslexi

igår fick jag 22 år gamal veta att jag har Dyslexi, gjorde en massa olika test i nästan fyra timmar, snacka om att bli helt slut körd i huvudet.

Någon som vill delge med mig om vad ni får för hjälp?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[aspie]
0

Tyvärr kan jag inte det ännu, men min dotter har trolig Dyslexi. Men de vill inte göra den riktiga testen förrän hon känner för att plugga.

Själv tror jag att jag kan ha en form av Dyslexi, men vet inte säkert. Jag ska genomgå samma utredning som min dotter, sen får jag spinna vidare på det. Misstänker ännu mer att jag kan ha Dyskalkyli eller hur det nu stavasObestämd

IaMiaMaria
0

vad rä det för något då? ja jag har inte grav Dyslexi, jag klarra mig ganska bra men får kämpa mer än många andra

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Sweetelle
0

Dyskalkyli (om det nu stavas så) innebär att man har motsvarande Dyslexi när det gäller siffror och matematik. Länken ovan går till en artikel här på Bokstavsfolk om just Dyskalkyli.

Niklas
0

#0: Vilken hjälp man kan få beror lite på vilka problem man har. Som student kan man exempelvis få längre tid på sig att skriva prov och ibland även göra dem muntligen i stället för skriftligen. En del kan få band i stället för böcker och färdiga anteckningar i ställetför att anteckna själva. Man kan ha rätt att skriva på dator i stället för papper. Alltså helt beroende på vad man behöver.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AnneN
0

Jag håller på att genomgå en utredning om Dyslexi just nu, den hjälp som man kan få i alla fall där jag går på komvux är en Skriv & Läs-linje där man får hjälp med de problem man har.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!