Jobb och studier?
Så, även om jag inte har en diagnos så har jag problem med mitt liv, så mycket är säkert.
Jag vet inte hur jag ska kunna studera eller jobba, eller med vad.
Har ni några tankar om detta? Finns det nåt yrke ni tycker själva är mer lämpade för olika sorters diagnoser, Aspbergers eller ADHD eller nåt annat?
Känner att jag vill ha lite feedback och lite nya tankar…

Det är väl olika från person till person.. jag behöver ett varierande men ändå ganska rutinmässigt jobb, till en början under ganska stark handledning. Jag behöver få röra mig, det måste vara stimulerande. Uppfyller det inte dom kraven klarar jag inte av det i längden.
Jag har samma problem…
Jag tror att det är oerhört personligt vad som passar. En sån sak som intresse kan göra stor skillnad. Utgå ifrån vad du tycker om att göra.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag har ADHD och jag pluggar samt jobbar. Jag pluggar på semidistans och vi har mycket inlämningsuppgifter som ska lämnas in lite då och då i samband med vad vi har gått igenom på lektionerna (som sker 1 ggr/vecka).
Jag har då redan lämnat in hela kursen inom Folkhälsa och läraren tyckte att " snälla du du får ta det lite lugnare vi ska läsa fram till jul" hrm jo jag vet ju men jag klarar inte av att ha en massa ouppklarade uppgifter som ligger där och gror, jag blir stressad av det och tycker det är lika bra att göra klart alla med en gång så är jag liksom av med dom 
Inom psykologin så får vi uppgifterna efter varje lektion och det passar mig utmärkt för då har jag inte en massa som ligger.
Inom jobb fungerar jag jättebra, nu har jag jobb inom hemvården så jag är på språng hela tiden så att säga.
Dock har jag svårt för nrä det blir långa pauser på jobb där inget händer då håller jag på att bli galen (kan ju inte städa lokalen varje gång i heller).
Jag hade aldrig klarat av att sitta vid ett skrivbord hela dagen utan jag behöver jobba med kroppen och det fungerar perfekt inom vården för då är jag igång hela tiden.