Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 2683 ggr
[aspie]
0

Att jag aldrig lär mig! SUCK!

Finns det fler med asperges/ADHD här som gör brt sig som jag?

Kom nyss från affären och stötte på en kvinna jag brukar se. Hon går några steg med sin cykel och sen stannar hon, sen går hon några steg och stannar igen. Så håller hon alltid på när jag ser henne.

Misstänkte att hon har det som brukar kallas "fönster tittar sjuka" (spinal-någonting).

Eftersom jag var tvunngen att gå förbi henne så "måste" jag  ju givetvis "babbla" (dumma aspie). Läs nu här hur korkat dum jag är….

Jag frågade henne om hon hade sjukdomen som kallas "fönster-tittar-sjukan" (utan att tänka mig för)

Hon svarar då: - Nej, jag tittar inte i några fönster.

Ooooops Skäms - Nej, förlåt mig, jag menar inte så säger jag och försöker lite tafatt förklara hur jag menade.

ÅHHHHHHH, jag trodde jag skulle sjunka under jorden. Fy sjutton så jag skämdes. Nu sitter jag här och mår dåligt för att jag är så in i norden impulsiv och dum. Varför i hela friden tänkte jag inte till innan jag öppnade min stora trut?

SkämsSkämsSkämsSkämsSkäms

Eremitha
2

Vet du vad, jag tycker inte alls att det var dumt!
Du var bara vänlig och intresserad, lite omtänksam eftersom du brydde dig om hennes hälsa.

Det var ju hon som inte visste att det kallas så.
Det har med dålig cirkulation att göra.
Fick du någon möjlighet att förklara?

Fair Winds and Following Seas!

[aspie]
0

Jag försökte förklara, men jag tror inte hon fattade någontingObestämd

[SvenA]
0

#0 Det var väl inte fel att du frågade det visar bara att du bryr dig om dina medmäniskor

Det behöver inte vara fönstertittarsjukan hon lider av det kan lika bra vara Spinal Stenos vilket är lika med att nerverna ligger för trångt i spinalutskotten och detta gör att man bara kan gå kortare sträckor på grund av att man annars får väldigt ont i benen

Det som lingrar bäst i detta fall är att vila gärna genom att sätta sig ner en kort stund eller att lägga sig ner om det finns möjlighet

Så fortsätt att bry dig om dina medmäniskor för det har vi alldeles för lite av i vårt samhälle

[aspie]
0

Visst ja, det var spinal Stenos jag menade.

Är det inte Spinal Stenos som kallas fönstertittarsjuka? Jag kasnke har blandat ihop det bara.

Jo, jag försöker bry mig om mina medmänniskor men ibland kanske det blir för mycket. Jag går ju fram och babblar med människor jag inte känner.

Mysan59
0

Vad det är jobbigt när man känner att man gjort bort sig och så ska man försöka prata bort det, men bara virrar till det hela istället.Oskyldig

[SvenA]
0

#4 Nej det är inte detsamma föstertittarsjukan har med blodcirkulationen att göra och Spinal Stenos är att nerrötterna ligger för trångt i spinalutskotten

Vad gör det att du inte känner alla du babblar med även jag kan tala med folk jag inte känner

Fortsätt med at tala med folk det är inte alls fel tycker jag vi talar alldeles för lite med varandra

#5 Vad gördet att man gör bort sig det spelar ingen roll det tillhör livet

[aspie]
0

Ja, du fattar precis hur jag menar Mysan. Det är frustrerande.

Du har förmodligen rätt, men jag får ändå känslan av att göra bort mig, att såra andra utan att mena det, trots att jag menar väl. Vet inte riktigt vad man får säga och göra, vad som är acceptabelt socialt.

[Thiah]
0

#7 Man känner ju att man gör bort sig eftersom oftast svarar personen man pratar med med att bara titta dumt på en. Om ni hajjar… Jag känner ibland att jag blir totalt dumförklarad för att jag inte får fram rätt ord i rätt tid..

[aspie]
0

#8 Precis så är det för mig oxå Flört

[Thiah]
0

#9 skönt att man inte är ensam iaf. Glad