Ljuskänslighet på vintern, knep?
Ja, då har snön kommit igen då… Och eländet för med sig problem med min ljuskänslighet, precis som alla andra år.
Är det fler här som har problem med snö och solljus? Vad har ni för knep för att slippa bli bländade och slippa få ont i ögonen?
På sommaren funkar ju keps eller hatt men nu kommer ju bländandet nerifrån, så sjukt irriterande. Inte ens jag som vill ha så ljust det går klarar av snö när det är SoL ute… Solglasögon kan jag inte ha heller, de tenderar att knipa åt för hårt vid öronen, gör bara ont. Borde verkligen emigrera till nåt varmt land som slipper snöhelvetet :(
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Mitt knep är att jag bor på västkusten så här lägger sig aldrig snön utan allt blir grått och slaskigt ;o)
Annars kan du kanske ha skidglasögon? Ser kanske skumt ut men de sitter ju inte som vanliga glasögon, eller flor på en hatt? Ganska dåliga förslag va? Hoppas nån vettigare svarar ;o)
Bah, ni får ju skitmycket snö på västkusten! *intala så jag inte får för mig att rymma*
Vad är flor? :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Mina glasögon blir mörkare ju ljusare det är ute. De få gånger jag använder linser och glömmer solglasögon blir det jobbigt - går omkring med rynkad panna och kisar hela tiden. Och får huvudvärk, säkert både av ljuset och av spända ansiktsmuskler.
Jag vill verkligen ha snö på vintern, även om ljuset är smärtsamt för ögonen. Glasögon fungerar dock bra för mig.
Fair Winds and Following Seas!
Ey coolt :O Visste inte att det fanns sånt ^^
Ja, det enda för mig är att använda solglasögon. Har oxå problem med att bli bländad av ljuset.
För det mesta glömmer jag ta med dom och får kisa hårt med ögonen, samt använda handen som solskärm.
Om glasögonen trycker eller sitteför hårt bakom öronen så gå till en optiker så kan de justera de åt dig
Många av oss synskadade måste ha mörka gkasögon året om för att vi är ljuskänsliga vilket kan verka konstigt
Själv är jag extrem ljuskänsligt och använder dubbla glas samt bländskydd runt om så jag vet verkligen hur jobbigt det är
Fast att gå till en optiker och skaffa passande glasögon är väl snordyrt? Jag är luspank :/

Ja, i stockholm har vi ju inte direkt gigantiska snömängder men när det är snö brukar jag konstant kisa… samma sak på sommaren när det är soligt. Vägrar använda solglasögon. Jag hatar verkligen glasögon. Har ett par vanliga som jag använder när pengarna till linser inte finns men jag avskyr dom och hade det funnits en möjlighet för mig att orientera mig i världen utan glasgon hade jag lagt dom åt sidan. Så, samma problem, ingen lösning än. Eller, håll dig inne tills solen gått ner, då blir det iaf bättre=)
Tyvärr är det ofta dyrt hos optikern men det kan vara väl invisterade pengar om man har stora problem med ljuskänslighet och att glasögonen sitter ordentligt är viktigt
Mjo, fast det gäller att ha de pengarna också. Jag har knappt råd med mat på bordet :/