OT-Ekonomi
Måste bara få beklaga mig lite. Är så trött på att leva på ingenting. Betalade precis mina räkningar och fick hela 800 kronor kvar. Min man har ungefär 3000. Julklappar kan jag glömma. Har en föredetta vän som har en gigantisk skuld till mig som aldrig betalas åter. Dumma dumma mig som lånade ut pengar till en människa utan samvete. Jag vill så gärna slippa känna den här pressen på mig okså. Om det ändå vore så att man slapp oroa sig varje dag. Ledsen skit idag.
Jag brukar med oroa mig för ekonomin men eftersom jag är Gift så delar vi allt lika. även om jag känar mindre så delar vi allt så båda har lika mycke.
#0: Skicka ärendet med lånet till ex-kompisen till kronofogden. De tar visserligen en avgift för att ta hand om ärendet, men då får du i alla fall tillbaka pengarna förr eller senare.
Vänliga hälsningar
Niklas

#2 om inte fallet är att hon redan har skulder hos kronofogden, då hamnar privata ärenden sist. Vet nnågon om det går att ta reda på o men person är skuldbelagd?
Jag har för mig att du kan få en del information exempelvis via www.ratsit.se.
Om det är fler som har fordringar hamnar du i kö, men efter tillräckligt många år brukar pengarna dyka upp till slut.
Vänliga hälsningar
Niklas