Hittade en bra sida....
Igår när jag surfade hittade jag en jättebra sida, åtminstone tycker jag det är en bra sida.
Det han skriver om sitt liv med Aspergers syndrom är nästan kusligt likt mitt eget liv med få undantag. Det kändes så oerhört skönt att få reda på att det finns andra som känner och tycker som jag. Helt plötsligt var jag inte ensam längre. Härligt!
Läs gärna!

Jag har kollat runt lite på sidan och det står en del intressant, jag kommer nog återvända dit igen.
KUL
Kramen
En bra side! Hadde sans for tegningene hans.

OJDÅ! hi hi
Jag läste en Apsergares positiva sidor och .. fann.. min man! Alla de sidor jag uppskattat honom för och därför valt att leva med honom! Men så är det ju situationer när jag tycker han är så oerhört egoistisk.. men nu förstår jag (eller har gjort ganska länge) att om jag förklarar hur jag KÄNNER, så vänder han ganska kvickt - om han t ex ställt in sig på att gå en promenad så kan jag stå och gråta - han går ÄNDÅ. Men efteråt är han väldigt mån om att låta mitt önskemål komma fram. Nåde den som bryter hans dagliga the´-rutin. Han stänger köksdörren, dricker the´och äter glass. Så har han gjort nu i de 13 år vi varit tillsammans..
Han katagoriserar och gör listor på ALLT som han ser som synnerligen viktigt t ex sina låttexter. Han har dem i bokstavsordning, likaså hans skivor är i bokstavsordning. Han har koll vad alla heter, alla namn i omgivningen; artister, politker, bekanta m.m
För att inte tala om Aspergianskan! Den talar han flytande.. Jag brukar säga skämtsamt; "du, jag skrattar imorgon" när han drar ett av sina ordskämt.
Han förstår inte när jag är ironisk, jag får ofta säga; men jag skämtar! Eller när jag på martyriskt vis sa idag; Ta Du Din Promenad - jag behöver väl inte komma ut idag heller. Han uppfattar inte min martyriska signal, utan jag får ta om det: "men jag tycker det är min tur att komma ut"
Ja det är mycket! Och han är väldigt pliktrogen sina få "riktiga" vänner. Det är mycket som stod där på sidan som är min man faktiskt. Så jag får väl börja vara mer förstående mot honom också ;-) inte bara kräva hans överseende med mina egenheter!
Förmodligen är vi en ADDare (jag) och en aspergare som lever ihop då.. hi hi. Fast jag känner igen mig i något som är karaktäristiskt aspergare som det här med det sociala och specialintressen, så är jag mer åt ADD. Har svårt att organisera har svårt att "komma igång" tanketrådar som faller ur skallen osv. Var väl därför jag tyckte det var skönt med en så aktiv och positivt lagt man, som kunde organisera mitt liv med ett leende och skämtsamt lynne.. han har nedskrivet sina bästa skämt i en skrivbok t om!

Hej
Har precis blivit väldigt övertygad om att mitt bonusbarn (BB) har Aspergers. I princip allt stämde in på honom! Bra minne - det har han endast när det gäller sina intressen, annars försvinner allt vilket gör att han knappar in allt man säger i sin mobil.
Känner ayy jag måste läsa på mer - kan ingenting om detta.