Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1548 ggr
mumriken
0

Rytm-terapi mot ADHD?

mumriken
0

Nu försvann mitt inlägg igen.

Kort undrar jag hur många av er andra här med den diagnosen som dessutom är begåvade musikaliskt? Hörde i ett reportage på webben om en slags rytmterapi som hjälpte barn och att de innan var ganska i otakt/efter, om jag förstod dfet rätt. Hittar inget annat på webben om det.

[aspie]
0

Hmmm, har för mig jag sett något om detta på tv men minns inte riktigt. Det var något med trummor tror jagObestämd

Vet tyvärr inte var man kan hitta info om detta Rynkar på näsan

Sweetelle
0

Jag saknar ALL typ av musikalisk begåvning, hamnar så nära tondöv man kan komma utan att faktiskt vara det. Däremot så är den sidan  av min släkt som jag upplever har mest adhd/aspiga drag (dvs min farfars)oerhört begåvade på det området.

ikna
0

Min son gick på Tomatis-metoden när han var i 10-års åldern, för att bättra på sin koncentrationsförmåga. Det innebar att lyssna på mozart-musik i hörlurar ca 1 - 1½ timme 1 gång per vecka. Det lades in "störande ljud" ibland, anpassat efter individens problem på något sätt. Hur som helst, så hjälpte det! Sonen kunde mycket lättare koncentrera sig och fokusera, han blev lite lugnare också.

http://user.tninet.se/~tpb587u/tomatismetoden.htm