Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1156 ggr
Mysan59
0

Är det typiskt bokstavsfolk?

Här sitter jag precis vid datorn, har flera flikar öppna i samma fönster (Firefox) och tänker att jag ska logga ut från nån plats, eftersom jag inte ska "ha" nåt mer där, för att söka nånting annat.

Loggar ut och POFF! har alldeles glömt bort vad det var jag skulle göra! Förvånad

Det är bara borta! Händer jämt! Och ändå sitter jag ju precis framför datorn, jag behöver ju inte ens komma ihåg det många sekunder, blir galen!

Är det typiskt Bokstavsfolk eller?

[aspie]
0

Vet inte om detta är typiskt Bokstavsfolk, men det händer mig oxå iblandFlört

Eremitha
0

Mig också, hehe … fast jag har hänfört det till utbrändheten.
Som i sin tur visserligen till största delen har bokstäverna som orsak.
Tror jag.
Jag var inte så disträ förr.

Fair Winds and Following Seas!

Niklas
0

#2: Jag håller med, det låter som utbrändhet eller stress.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mysan59
0

Men utbrändheten borde ju "gått över" nu efter 4 år?! Förvånad

Fast stressad är jag jämt, det är alltid nåt skit som händer. Tror inte jag haft en lugn stund sen jag föddes Skrattande

Sol-Angelica
0

Håller med om att det nog är stress känner mycket väl igen det,när man pysslar med lite för mycket saker på en gång,för många bollar i luften,,då tappar man gärna en eller två,,(;

Sweetelle
0

Jag känner igen det jätteväl och jag har förstått det som att det är en bokstavseffekt, dvs kasst närminne.

Niklas
0

#4: När och om stress går över beror på vad du gör för att bli frisk. Det händer inte av sig själv.

Man brukar säga att det tar lika lång tid att bli frisk från utbrändhet som det tar att bli utbränd.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sweetelle
0

Jag har dessutom förstått det som att symtomen på ADHD och utbrändhet liknar varandra, det är mer en skillnad som ligger i om det är medfött eller åsamkat av omständigheter och livet, dessutom tenderar människor med ADHD lättare bli utbrända.

Cattis
0

Det finns visst många likheter mellan ADHD och symptomen för utbrändhet/stess. Men det är inte riktigt lika ändå.

De perioder av "vakenhet" då man far omkring som ett popcorn. Kan ju påminna om att vara stressad. Utmattningssymptomen, ja det är normalläget liksom. När man är seg/trött/zombie och inte kommer sig för att göra minsta lilla.
Jag har varit utbränd också och tycker det är ganska stor skillnad på hur man upplever dessa saker, och jag tycker nog man lätt kan skilja dem åt.

Och känslan när man är "normalseg" (ADHD) och när man är totalt utmattad av "utbrändheten" är övermäktig. Det spelar ingen roll vilken belöning som väntar i andra änden, man KAN bara inte göra minsta lilla.
Men jag drabbas mkt sällan av det nu när jag äter min medicin.

Samma med att glömma saker, eller tappa ngn av alla bollar man har i luften samtidigt. Det är ju också en typisk "ADHD-grej" och också ett typiskt symptom på utbrändhet.
Men när man inte är utbränd, så beror det ju snarare på att man inte orkar fokusera så länge som man borde på varje boll, för nya tankar tar över istället.
Är man utbränd, så "stänger ju hjärnan av" verksamheten pga stressen.

Min syn på det hela…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Mysan59
0

Cattis: "då man far omkring som ett popcorn" den var bra! *ler*

Ja jo, det är nog så att det är kanske nåt mellanting adhd/utbrändhet.

Aja, inget att göra åt, bara så jädrans irriterande ibland! Rynkar på näsan

Ibland vet jag inte om jag varit ute med hundarna, fick dom mat  idag osv? Stackars hundar tänker ni nog, men så farligt är det inte, dom får mat och prommisar ändå Glad

gulzebra
0

Samma här… Tror som #6 att kasst närminne är boven i dramat ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Mysan59
0

Aha! Ja för tänker jag efter har jag nästan alltid haft kort minne som f*n! Flera ggr när jag var gift förut och det ringde samtal till min man, ganska viktiga samtal och han var inte hemma, så jag lovade min man skulle ringa tillbaka så fort han kom hem.

Sen la jag på luren och så var samtalet borta ur minnet! Fick mycket skäll av ex-mannen på grund av detta.

Sen har det ju varit en del dråpliga saker också, som man skrattat åt senare…

nadnadiine
0

#0 Jag känner igen mig i det..

Fast det är mest irl, jag går till ett rum för att hämta tex en bok, när jag kommer till rummet har jag glömt varför jag är där och måste gå ut igen och kommer förhoppningsvis ihåg vad jag höll på med xD

Mysan59
0

#13 Ja det där händer jämt och ständigt också…

aspiecb
0

Hej, jag kan känna igen mig i det du beskriver. En person med AS har ofta så mycket tankar som pågår i huvet så det man skall göra i nästa stund glöms av. För min del har jag glömt posta julkort, glömt bort att arbeta en del gånger på grund av för mycket i huvudet oftast.

Anne-Hedvig
0

Kjenner meg også igjen! Gudskjelov at jeg er uføretrygdet nå og har klart å senke kravene til meg selv - både indre og ytre. Men jeg glemmer og roter stadig likevel…

TjockaBerta
0

# 4, Jo det känner jag igen. Stressad från födseln. Jag var extremt stressad som barn och sen accelererade det.

#7, När jag var 45 så tog det tvärstopp så jag blir väl frisk lagom till min 90-års dag. 

Glad

>>>Malum domesticum<<<

[aspie]
0

#17 Ha ha ha, välkommen i stress-tvärstopp- frisk vid 90 klubben Skrattande