I dag fick jag min diagnos efter 3 år......
Ja idag fick jag alltså min diagnos ADHD efter den första remissen så tog det alltså tre år fram till diagnos.
Men är ändå inte färdig utan ska vidare till Neuropsyk för utredning och diskutera behandling.
Men har sedan jag var barn haft svåra sömn problem. under åren har jag nog provat dom flesta sömn medel på marknaden men inget har fungerat.
Idag så fick jag recept på Nozinan igentligen ett läkemedel för Schizofreni och psykoser.
Där jag ska ta en svag dos för natten.
Enligt läkaren så har detta fungerat väldigt bra för ADHD patienter som inte fått hjälp av andra sömn medel.
År det ngn här inne som har erfarenhet av denna medicin ?
Lasse
Stort GRATTIS till dig Lasse
Äntligen efter tre hela långa år. Sorgligt att det ska behöva ta så lång tid.
Sömnpillren du har fått har jag aldrig hört talas om tyvärr, men kankse någon annan. Hoppas det.
Hoppas oxå att den gör stor nytta för dig 

Grattis

Grattis från mig med, har tyvärr inget att säga om medicinen…

Hoppas diagnosen kan hjälpa dig på något sätt och att sömnmedicinerna kan fungera så du får sova ordentligt. Sömn är ovärderligt.

Gratulerar Lasse 
Jag har ingen erfarenhet av den medecinen men däremot av melatonin... min son har den och den funkar super…. tyvärr måste man ha licens för o få den utskriven och de skriver inga nya licenser, då det har kommit en annan tablett som innehåller melatonin som är kliniskt testad i olika läkemedelsstudier och därmed kodkänd av läkemedelsverket… Den tabletten heter Cirkadin och där är det vanligt recept som gäller.
Den skall vara samma som melatonin
tarotlasse: Om du inte haft hjälp av vanliga sömnmediciner, så är nozinan i svag dos väl värt att prova. När man använder den mot schizofreni/psykoser så är det helt andra doser (mycket högre) som man måste upp i. Ge det en vecka i alla fall o se om du sover bättre med hjälp av dem o fungerar det inte är det ju bara att sluta med dem. Hoppas det fungerar o att du kan få en bättre nattsömn än du har haft hitentills.

#5 Jag testade melatonin för ett par år sedan då jag beställde den från England där den då var klassad som hälsokost.
Men det funkade inte skulle prova en gång till förra året och skulle köpa det när jag ändå var i England och då var det stoppat även i England.
Försökte även beställa det från USA där det är klassat som receptfritt läkemedel men dom levererade inte till Sverige eftersom det är recept belagt här.
Men som du sa finns det idag ett godkänt läkemedel på recept.
Men min läkare tyckte jag skulle prova detta först.
Tog första tabletten i går och det var länge sedan jag sov så bra så bara hoppas det funkar lika bra i framtiden också.
Lasse

#7 vad härligt att du fick sova gott 
Jag har provat pojkens melatonin med dr påstötning… med nada i resultat *trist* fast dosen kan ju ha vart för låg…..
Den e besvärlig o få men det finns ju ersättningsmed så man behöver ju inte bråka precis =)

Grattis till bättre sömn, hoppas det håller i sig.
Ja, Lasse. GRATTIS till god sömn. Hoppas det fortsätter så 
Förresten Lasse!
Jag kan varmt rekommedera detta boktipset 
Nozinan ger jag min hund som åksjukepiller..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#12 Hahaha!!!
Grattis min vän att du fått sova bra!!! Hoppas det fortsätter så 
Varma kramar Carina