Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettdiverse-npf
Läst 3249 ggr
[aspie]
0

Högljudda?

Perception

Hit hör oxå svårigheter med .s.k auditiv feedback, så att man inte uppfattar styrkan i den egna rösten på samma sätt som andra. Man får svårt att anpassa röststyrkan till vad som är lämpligt. Det är vanligt att både barn och vuxna med DAMP/ADHD framstår som mycket högljudda för andra.

Så står det i boken "Vuxna med DAMP/ADHD" av Vanna Beckman.

Vet inte om frågan varit uppe tidigare men ber om ursäkt i så fall.

Tillhör du de som är "högljudda" för omgivningen?

Har de klagat på din röst och bett dig hålla käften?

Det har varit ett av mina stora problem så länge jag kan minnas

snurro89
0

Haha, klockrent "Den som lärt känna människors ondska blir djurvän" så sant!:O

Jag har alltid vart högljudd när jag hade vänner så bad dem mig prata tystare för jag störde folk utan att märka de x) dock har jag inte ADHD men hör säkert dåligt

!

linhof
0

suck…jag skrev ju här förut…o nu e det borta…Obestämd

Skriver igen…

jag är sån… jag vet att jag är högljudd men jag vet inte när

Min minste son är likadan… fast han vrålar när han "pratar" man blir nästan döv när man står bredvid, han är flaxig o har mängder med olika höga ljud (inte tics) men är odiagnostiserad…

HannaM
0
leijasmatte
0

Sonen 12 år har ADD och är väldigt högljudd och han vet inte om det. Ofta säger man till honom att sänka nivån lite och han säger alltid "men jag är ju tyst". En läkare förklarade för mig att signalerna inte alltid kom fram ordentligt. Vet inte vad jag tror om det men en tanke väcker det ju ialla fall.

[aspie]
0

För min det gick det så illa att jag blev mobbad på jobbet för min röst skullRynkar på näsan

En annan gång på en firmafest så viskade jag till en tjej att titta på den jättesnygga killen lite längre bort. Då ropar en tjej långt borta: "aspie!" Vi Hörde det där ända hit! Gissa om jag blev röd i ansiket för där satt även den snygga killen Skäms

[Tassy]
0

Här är en äkta vrålapa Skrattande Pratar alltid högljutt, jämt, och märker det så klart aldrig Skäms

[Hamster95]
0

Brukar vara högljudd i klassen.

VeganGeek
0

Ibland men för det mesta är det snarare tvärtom, trots att jag tror att jag pratar i "vanlig volym" reagerar ingen när jag säger något för att jag tydligen pratar så tyst att det knappt hörs. Skäms

[aspie]
0

#8 Aspisar talar oftast antinen för högt eller för lågt har jag läst Flört

snurro89
0

En i min klass har aspberger hon pratar jättetyst

mona43
0

Min son med AS pratar ofta jättehögt, vilket han ofta tycker är pinsamt ute bland folk.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Sweetelle
0

#6 Vrålapa - det gillade jag. Jag är också av den sorten, dessutom pratar jag väldigt snabbt och låter nog lätt hysterisk jämt.

snurro89
0

FlörtJag pratar Höögt ibland mamma får be mig prata lägre