Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1331 ggr
HannaM
0

Personligt ombud

Pratade med en kompis nyligen och förbannade den svenska vården med sina köitder. Han berättade då att man inte ska behöva stå i kö mer än ett halvår när man väntar på neuropsykiatrisk utredning. Hna rekomenderade mig att skaffa mig ett personligt ombud som kunde se till att jag fick min utredning samt stämma kommunen då jag tydligen skulle ha rätt till skadestånd för det extra halvår jag väntat nu. Någon som har gjort det? Vet något om det? Hur mna gör för att få tag på ett sådant ombud?

ikna
0

På denna sida kanske du kan hitta personligt ombud i din kommun: http://www.personligtombud.se/

Personligt ombud hjälper till med olika saker som t ex var och hur man söker och hur man går tillväga.

HannaM
0

Tackar=) Hur mycket fnktionshindrad måste man vara? Var går gränsen liksom?

ikna
0

Jag tror inte ens att du behöver vara funktionshindrad, åtminstone inte för att ringa! Det är en "samhällstjänst" som kommunen tillhandahåller. I vår kommun går det till så att man bestämmer tid och plats för at träffas och diskutera.

Cattis
0

Jag hade aldrig hört talas om PO. Tack för info!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

HannaM
0

#4 hade inte jag heller, kändes bra att få reda på för sånt berättar dom inte inom vården tydligen

[aspie]
0

Jag fick mitt personliga ombud idag Skrattande 

De prioriterade t.o.m om min plats eftersom jag hade större behov  eller nåt. Ska få min första träff i mars.Glad

HannaM
0

#6 grattis!! hoppas ditt är lika bra som mitt.

[aspie]
0

Tack Hanna!

Jag hoppas oxå mitt ombud är minst lika bra som ditt Flört

linhof
0

jag har väl ingen po…men nåt liknande… från IFO Glad

[aspie]
0

Vad är det då? från IFO???? Förvånad

ikna
0

IFO = Individ och Familjeomsorgen. Sorterar under socialtjänsten och ska kunna hjälpa till med hjälp och stöd.

[aspie]
0

Aha! Tack! Du har mycket info att dela med dig av verkar det som Skrattande

[Norum]
0

*11 Vet du  om det finns i alla kommuner?

linhof
0

#13… alla kommuner har IFO…. sen kan väl tjänsterna vara lite olika….

[Norum]
0

Då ska jag genast kolla i min kommun.. Tack! :)