Lite läsning på aftonbladets hemsida

Visserligen har jag inte hamnat riktigt så snett i tonåren (alkohol & sex), men beteendet och beskrivningen av relationerna hon haft och hur hon betett sig mot sina barn är som om det skulle kunna vara min historia… usch

#1 Jag känner oxå igen mig i beteendet med vissa undantag. Har t.ex aldrig druckit rödsprit. USCH tvi och fy! Fattar inte hur de kan hälla i sig den skiten
#2 Ja, det funderar jag oxå på 

"Visserligen har jag alltid haft lätt att få kompisar, men eftersom jag är så egoistisk tröttnar folk snabbt. Till exempel skulle jag aldrig fråga någon hur han eller hon mår. Min känsla för sociala koder är lika med noll. På senare år har jag tvingats lära mig att fråga ändå, men det kommer fortfarande inte naturligt.”
Hanna i ett nötskal.

#2 nääää det skrivs mer om det i media nuförtiden…men mest om vuxna…. kvinnor. Inte undra på att en del människor är så avogt inställda mot det heller…. de tror ju att det är rena modeflugan. "diagnosen är ju så ny…jag menar, den har ju inte funnits såååå länge, kom ju typ på 90 talet"
ÅH! jag blir så trött!! den första diagnosen ställdes för ca 100 år sedan… o sedan dess har ju forskarna upptäckt att det inte finns 1 enskild diagnos… det finns ett flertal…. därför så känns det som nått "nytt"