Det är olika från person till person och från gång till gång.
Min son har båda ovannämnda, dock så slår han inte. Han skriker, är arg och gråter och attackerar med ord. Förut så stack han ibland men det är sällan så nu.
Hur länge kan utbrotten vara?

Sonen har allt ifrån några minuter till 1-2 timmar. han kan ligga i sängen och skrika och om du då låter han vara så ökar han volymen på skriken tills du reagerar och lite till.

Han har ADD.
Det är lugnt. Man gör vad man kan. Kram

Man kan få utbrott bara av att vara människa=)
Problemen vid ADHD är väl ofta att man har svårt att kontrollera impulser och inte alltid tänker innan man handlar vilket kan bli raseriutbrott tillexempel. I och med att det ofta är fullt kaos i hjärnan kan saker som för andra är små ge sista stressen som utlöser ett totalt jättekaos man inte kan kontrollera som kan leda till vredesutbrott eller hysterisk panik. Eller bara rena trötthetsutbrott, dom man kan se hos små barn när allt bara är för mycket och man inte längre orkar kontrollera sig och bete sig som man ska och ger efter för alla impulser och känslor som trängs i huvudet. Men lika mycket som människor utan ADHD beter sig olika så gör människor med ADHD det och jag tror inte det finns något generellt svar på frågan.
och med att det ofta är fullt kaos i hjärnan kan saker som för andra är små ge sista stressen som utlöser ett totalt jättekaos man inte kan kontrollera som kan leda till vredesutbrott eller hysterisk panik. Eller bara rena trötthetsutbrott,
det beskrev många av mina anledningar till utbrott

#9 mina med=) Därför jag skrev dom