Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: förskola-skola-jobb-praktik
Läst 2750 ggr
Elvira63
0

Tips om bra AS-klasser och skolhem för AS-barn!

Mottages tacksamt! Hur söker man dit och hur lång är väntetiderna? Vad är kriterierna? Ni kan skriva här eller till rodlovan@live.se

Det är AKUT!

Niklas
0

Det kanske är lättare om du berättar var i landet barnet finns. Tillgången är väldigt olika på olika ställen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
0

Efter att ha läst din presentation antar jag att det kan röra sig om Stockholm. Jag har hört gott om Utbildning Silverdal i Sollentuna:

Utbildning Silverdals aspergergrupper

Även i Täby är det på väg att starta Aspergerskolor, men BUP säger att de kommer att vara väldigt dyra och ha lång kö.

Skarpängsskolan (också Täby) har Aspergerklasser sen tidigare. De påstås vara bra. Om jag minns rätt är det en estetiskt inriktad skola med mycket musik och teater på schemat.

Elvira63
0

Tack för tips! Tyvärr tror jag att det blir för långt för min dotter att åka. Vi bor i södra Stockholm och hon kommer nog att ledsna med nytt skolk som följd om det blir för långt att åka. Södra Stockholm, innerstaden eller om det finns något skolhem där hon kan bo i veckorna och komma hem på helgerna. Känner du till Mikaelsgården Niklas?

Niklas
0

#3: Inte mer än det som finns att läsa på Mikaelgårdenshemsida och att jag har promenerat förbi en gång när vi skulle handla på Saltå Kvarn. 

http://www.mikaelgarden.com/