Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedia
Läst 2000 ggr
[aspie]
0

Boktips: Tony Attwoods nya

HannaM
0

Intressant! Det finns så mycket bra böcker i förhållande till mina ekonomiska tillgångar.

Citronmeliss
0

En jätteintressant bok aspie.

Tack för tipset och smakprovet!

Kram, Citronmeliss!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
0

Hanna!

Jag har egentligen inte råd heller, men ville så gärna ha den att det får bära eller brista tänkte jag. Boken är jättedyr men men vad gör en lite desperat aspie? Jo köper den ändå Förvånad

[aspie]
0

Ahhhh ,så gott det doftar när Melissen svassade in här Skrattande

He he he…. Varsågod för smakprovet Flört

HannaM
0

#3 så fort jag får en liten slant över så ska jag köpa ADHD hos flickor… är jättesugen på den och den är av någon anledning alltid utlånad på biblioteket. Men den här ska jag läsa om möjligheten kommer.

[aspie]
0

#5 Det verkar jättebra men är minst lika dyr såg jag eftersom jag tänkte köpa den oxå. Beställde en annan bok  "tio kvinnor med ADHD" Tror den kostade rund 90 kronor. Jag ska kolla upp info om boken och visa dig Hanna Flört

HannaM
0

#6 jepp lika dyr men närmare mig så då blir det lite lite lättare att leta upp pengarna

Sweetelle
0

Böcker är dyra, man kan försöka hitta begagnade. Kolla tex: BokBörsen (AdHd-sökning)

Mycket litteratur om sånt här kan ju vara studentlitteratur, kolla Kurslitt.se. Eller Kurslitteratur.se, finns säkert många fler ställen! Tyvärr vill man ju behålla de exemplar man har av olika böcker…

Är det någon som har gamla böcker inom NPområdet som man inte vill spara utan sälja billigt kanske man kan berätta här så kan man ju sälja dem billigt till andra på Bokstavsfolk, jag kanske har nån bok som jag vill bli av med, återkommer om det.

[aspie]
0

Bra idé Elva Skrattande Och tack för länkarna!

[aspie]
0

Jag vill ha tag i boken "Jag avskyr ordet normal" av Malin Nordgren. Finns det någon här som har den och vill sälja den till mig?

http://www.bokrecensioner.se/9189091140

[aspie]
0

ÄNTLIGEN!

Jag har fått hem Tony Attwoods nya bok nu och den är riktigt tjock. Den är nästan på 500 sidor och värd pengarna.

Gissa vem som ska läsa nu? Skrattande

HannaM
0

och äntligen har jag ställt mig i kö på flickor med ADHD på biblioteket!!

Sweetelle
0

#13 ja det är ju bra, då behöver du inte springa dit och kolla så ofta, var det många före dig i kön?

HannaM
0

#14 två, men det var nog tre fyra böcker som skulle lämnas tillbaka i februari så det borde inte dröja så lång tid

Citronmeliss
0

Oj, den var rejäl så braGlad

Nu har "gubben" här hemma fått besked på att han har både AS och ADHD! Så boken kan komma väl till pass!

Vad fick du betala för den, aspie?

[aspie]
0

VA! hur snabbt fick din gubbe göra sin utredning egentligen? Förvånad

Boken kostade 357:- (inkl frakt) vilket var det billigaste då jag jämförde. Inget för en ny fin inbunden bok på 500 sidor.

Jag beställde oxå en där 10 kvinnor berättar om ADHD och det var bara ett litet tunt häfte på ca 10-20 sidor med STORA bilder. 111:-för det lilla, det är dyrt! Skrikandes

Citronmeliss
0

Ja, fast egentligen har det ju tagit jättelångtid, sammanlagt!Obestämd

Han stod i kö från år 2000 för att göra sin utredning genom det så kallade "vuxenprojektet" på barnneuropsykiatrin i Göteborg.

Vi gick där regelbundet genom att vår son tidigare blivit utredd och fått sina diagnoser där.

Tyvärr minskade anslagen till det pågående vuxenprojektet så de införde en åldersgräns som min man redan hade passerat.

Han blev för gammal och skulle därför få göra sin utredning på initiativ av öppenpsykiatrin.

På grund av olyckliga omständigheter försvann hans plats i kön och nästa läkare glömde av att ta upp ärendet igen.

Varje gång han frågat hur lång tid det ska ta så har han fått till svar att det är lång kö, till slut tröttnade han på att tjata.

Nu uppdagades det hela mer eller mindre av en tillfällighet då han nämnde det till sin samtalskontakt i ett helt annat sammanhang.

Personen tog omgående tag i det och på mindre än ett halvår hade allt kommit igång, äntligen!

Förhoppningen har alltid funnits att få medicinera med för diagnoserna adekvat preparat.

Den möjligheten har inte funnits innan diagnosen/erna var satta.

Nu är det ju tyvärr inte möjligt på grund av "stoppet" för vuxna att få starta med dessa preparat i Västra götaland.

Så det är bara till att vänta och hoppas på att något sker i maj som det "viskas" om!

[aspie]
0

Suck! Varför ska vi gamla diskrimineras när det gäller kötider och varför ska de vuxna i Västra Götaland diskrimineras när det gäller medicin som behövs. Så himla orättvist Rynkar på näsan

Citronmeliss
0

Livet är orättvist aspie, himla orättvistObestämd

Kram

[aspie]
0

Jag HATAR ORÄTTVISA! :(

Citronmeliss
0

Ja, jag medRynkar på näsan

Frylmark
0

Bra boktips! Måste nästan beställa hem den och sen hoppas på att min bokstavssida ger mig tillräckligt med lugn för att kunna läsa åtminstone något kapitel åt gången!

Perfekt!

Glad

[aspie]
0

#23 Boken är jätteintressant redan från början. Tony Attwood är ju oxå aspisarnas vän sägs detGlad

Frylmark
0

Nu har jag sått ett frö om inköp hos sambon, så den boken SKA inhandlas! :)

[aspie]
0

#25 he he, bara att se fram emot en massa intressant läsning dåSkrattande