Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2678 ggr
Eremitha
0

Ljudreklam

På senare tid har en del sajter, bland annat kvällstidningarnas webbupplagor, börjat lägga in ljudreklam som går igång automatiskt så fort man råkar nudda rutan ifråga med pekaren.

Detta stör mig oerhört! Att vara tvungen att hela tiden observera var jag har pilen någonstans, alternativt titt som tätt rycka till av ett plötsligt, oönskat ljud, är så stressande.

Någon som upplever detsamma?

Jag vill anmäla denna form av reklam och har sökt på bland annat Konsumentverkets sida, men det verkar som om man endast kan anmäla innehåll i reklamen, inte dess utformning.

Men jag skriver dit i alla fall. Tror nämligen att det är ganska många som reagerar som jag.
Eller … ?

Fair Winds and Following Seas!

[aspie]
0

Bra fråga Eremitha. Det borde vara en självklarhet att de tänker på oss med funktionshinder som är handikappande.

Själv blir jag oerhört rädd när dessa reklamljud "poppar upp". Så med andra ord, JA, DET STÖR MIG SÅ IN I NORDEN!!!Skrikandes

Man kanske kan gå genom Attention eller handikapps föreningen för att få stopp på detta "helvete"???Obestämd

[Perfektion]
0

Till Firefox finns det några användbara Add-Ons för att slippa sådant:

• Adblock Plus
  • Flashblock
  • NoScript
  • Stop Autoplay
Eremitha
0

Tack för infon, Perfektion!

Jag använder Firefox så jag ska kolla detta.

Eremitha
0

Jaaaa - det funkar!!!

Det är tyst!

Tack igen Glad.

Det är ändå ett otyg att man får göra reklam på det sättet. Man ska inte behöva göra en massa inställningar med tillägg för att slippa ljud.

VeganGeek
0

Det är fruktansvärt med dessa ljudannonser! Många gånger när jag surfat med ljudet påslaget på datorn utan att egentligen göra nånting som låter har den ovälkomna ljudreklamen fått mig att hoppa högt och bli väldigt stressad, jag är så glad att adblock finns!

Anne-Hedvig
0

Lydreklame er pyton - samme er blinkende annonser. Voldsomt stressende! Vil bare tilføye at for dem som bruker Mac's nettleser Safari finnes PithHelmet. Den tar all reklame, inkl. lyd. - Gå inn på www.culater.net -> PithHelmet.

[aspie]
0

Har precis installerat firefox men var hiittar jag detta?

Till Firefox finns det några användbara Add-Ons för att slippa sådant:

• Adblock Plus
  • Flashblock
  • NoScript
  • Stop Autoplay
[Perfektion]
0

Eftersom jag sitter med en engelsk version av Firefox och dessutom till Linux som jag vet att ser lite annerlunda ut i menyerna än den till Windows så jag kan inte säga exakt var du hittar saker och ting i menyerna. Men i mina menyer finns det under "Tools" ett alternativ som heter "Add-Ons". Och där kan jag söka bland Add-Ons och installera dom.

Men om du inte hittar rätt så kan du gå in på länken nedan och söka där i stället och installera därifrån.

https://addons.mozilla.org

[aspie]
0

Äh! Jag är för trög för att fixa detta. Har kollat och kollat men fattar inget och hittar heller inget som ens påminner om add-onsRynkar på näsan

Men tack ändå Glad

[Perfektion]
0

Jag har nu gått in på länken jag nämde och sökt reda på dom nämda Add-Ons och här är dom:

Adblock Plus

Flashblock

NoScript

Stop Autoplay

[aspie]
0

JAAAAA! nu fick jag ihop det Skrattande

Tusen miljoner TACK! Glad

TjockaBerta
0

Ljudet på min dator är alltid avstängt för jag tycker att det stör med allehanda ljudillustrationer. Det gäller bara att komma ihåg att sätta på det när jag ska höra någonting.

Just nu stör det mig mera att en kraftig Anna Book iklädd något rött står och viftar frenetiskt när jag vill vara ifred.

Ljudet är lättare att stänga av än bilden på datorn. Det ger mig inte lika mycket utbyte då.

Cool

>>>Malum domesticum<<<

[aspie]
0

Med firefox fick jag bort den jobbiga reklamen med Anna Book helt och jag är så himla nöjd och glad för dettaSkrattande

Anne-Hedvig
0

Så bra, slik at du kan få surfe i fred!

Eremitha
0

Instämmer! Det är verkligen en befrielse att slippa både det som låter och det som rör sig Glad!

[aspie]
0

#15 he he he, ja lugnet spred sig sakta men säkert i kroppen Skrattande

HannaM
0

#6 du är en ängel!! har frågat efter något liknande tidigare men ingen har svar för ingen verkar använda safari och mac! Tusen tack

Anne-Hedvig
0

#17 Fint at jeg kunne hjelpe deg! Klem