Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedia
Läst 2114 ggr
[aspie]
0

Är jag normal mamma?

Någon som läst boken "Är jag normal mamma?" som handlar om en mamma och hennes dotter med ADD? Beställde boken idag, (samt flickor med AD/HD)

När jag läste lite ur innehållet var det som att läsa om mina egna problem (Om man tar bort det där med fleece)

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163320509

Utdrag ur boken: "Mina ögon öppnas. Jag ser min dotter, förstår henne äntligen och blir därför mycket bättre på att möta henne. Jag förstår att det inte beror på slöhet att hon inte lärt sig knyta skorna, eller det att hon alltid smet ut på toaletten när tränaren på handbollsträningen gav nya instruktioner, inte berodde på att hon var kiss- nödig varje gång. Jag förstår också att det att Mika alltid ber mig klippa av de små lapparna i nacken på alla nya kläder och att hon inte vill duscha beror på att hon är extremt känslig för beröring. Och att hon alltid sover invirad i fleec- överkastet istället för under täcket inte beror på något annat än att hon känner varje grus- korn i lakanet mot huden. Därför börjar jag bädda fleeceöverkastet som lakan istället och Mika börjar sova under sitt täcke varje natt, alla andra i familjen."

HannaM
0

Jag har läst den. Den var lättläst och bra. Hade kunnat få vara längre för min del=)

[aspie]
0

Jasså, var det bara en "tunnis" eller? Ser fram emot läsa den.

HannaM
0

#2 inte tunnis så men den hade gärna fått vara många fler sidor för min del=) Den var såpass lättläst och intressant att den var slut strax efter att jag började.

[aspie]
0

Ha ha, ja då förstår jag Skrattande och det gör mig ännu mer nyfiken på boken

VeganGeek
0

Verkar intressant, skall låna den från biblioteket när den kommer in igen.